Slovakiaring narástol rýchlo, až tak, že sa celkom líši od našich zabehaných koľají a človeka prebral z letargie, do ktorej za ostatných 20 rokov upadol. Je tiež dôkazom toho, že keď sa chce, tak sa aj vie, bez ohľadu na miesto činu. Dnes, teda 1.10. 2009, som si uvedomil, že aj na Slovensku je možné skutočne všetko, aj malé zázraky, ktorých sa objavuje ( naštastie ) stále viac.

Po novinárskom dni a oficiálnej konferencií pri príležitosti otvorenia areálu Slovakiaringu širšej verejnosti, vám žial ešte stále neviem povedať, aký je asfalt na okruhu, ako sa na ňom jazdí. Viem však, že rozlohou, administratívymi priestormi, depami a všetkým ostatným, veľmi pripomína dospelé okruhy sveta. Nie je síce taký megalománsky, no na naše pomery je dimenzovaný primerane( či spĺňa okruh aj špecifikáciu FIA, to sme sa nedozvedeli), a teda čo sa veľkosti týka bude luxusne postačujúci.

Všetko NAJ!
Ľudia, ktorí sú zodpovední za Slovakiaring a jeho existenciu. Ďakujeme

Ľudia, ktorí sú zodpovední za Slovakiaring a jeho existenciu. Ďakujeme

Na konferencii sa zúčastnili všetci dôležití ľudia, čo sa levím podielom zúčastnili na realizácii projektu Slovakiaring, vrátane architekta Hansa Rotha z Rakúska (ak ma pamäť neklame). Okrem povinných "tančekov" a ďakovačiek, boli spomenuté aj pre nás veľmi dôležité parametre, ako technická špecifikácia ( tú už aj tak poznáte :D), a aj predbežne stanovené ceny za prenájom okruhu ( tie hľadajte na stránkach www.slovakiaring.sk ). Po konferencii sme pomerne rýchlo prebehli najdôležitejšie časti budov vrátane pit lane, kde sa zahrievalo zopár účastníkov neskorších exhibičných závodov.

Kedže sme prišli na okruh, logicky sme však očakávali, že sa s ním zoznámime aj bližšie, ako z katalógu, či letákov. Opak však bol pravdou a jediné, čo sa dotklo posvätnej zeme, boli moje podrážky tenisiek. Toto považujeme sa pomerne veľký problém, no budiž organizátorom odpustené, kedže je toto Slovenská premiéra. Výstižne to popísal kolega Peťo : "Sklamaním pre nás bola absencia "ochutnávky" okruhu. Škoda, že novinárov aspoň nenaložili do predvádzacích áut a nepreviezli ich po novučičkom asfalte. Lepšie raz zažiť, ako... veď to poznáte" 

Riadiaca veža + pit lane

Riadiaca veža + pit lane

Nielen na okruhu, ale najmä na priľahlých parkoviskách a v boxoch bolo možné vidieť elitu nášho národa a predstaviteľov neflašovanej smotánky. Na konferencii sa vyskytol dokonca aj známy fanúšik ultimátnych supercars, pán Z. Kollár, ba dokonca aj jeho Bugatti Veyron. Kultúrny program vyvrcholil návštevou prezidenta SR, ktorý si mal, aspoň podľa harmonogramu, odkrútiť zopár kôl.

Čo dodať na záver? Aj po bezprostrednej návšteve Slovakiaringu, nášho, teda prvého slovenského okruhu, ostávam chladným. Je to asi preto, lebo toľko dojomov, pocitov a silných zážitkov a myšlienok potrebuje človek jednoducho stráviť a verím, že keď sa tam čoskoro vrátim, budem mať, ani si to neuvedomujúc, široký americký úsmev a hrejivý pocit na duši.

No comment :D

No comment :D

TopSpeed.sk praje Slovakiaringu veľa spokojných návštevníkov, špičkových závodníkov, krásnych a adrenalínom natrieskaných pretekov a širokú základňu fanúšikov. My vám, našim terajším, ale aj budúcim topspeeďakom budeme prinášať tie úplne najčestvejšie správy súvisiace s touto bombovou udalosťou, preto nás sledujte aj naďalej ;D. Tešíme sa na spoločné stretnutie na Slovakiaringu!

PS: prvé verejné jazdy na Slovakiaringu: Racing day Slovakiaring - tenkrát poprvé

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 55 obrázkov