Počuli ste o nich? Singer, spoločnosť, ktorá renovuje Porsche 911 z rokov 1989-1994, postavila zatiaľ najšialenejší počin! Samozrejme, v dobrom slova zmysle. To, ako kombinuje tradíciu, historický odkaz a „retro“ štýl s tým moderným a do toho primieša špičkové materiály, ako karbón, je jedným slovom dokonalosť. Je to umenie! A nezabúdajú ani na takú perličku Porsche, akou je vzduchom chladený motor!

Dokonalý mix retra a moderny

Aj keď je vzhľad subjektívna záležitosť, tu sa musím pristaviť. Komu by sa toto Porsche... pardon, Singer, nepáčil? Široké blatníky, dobové disky s motívom „Fuchs“, odeté do špičkových pneu Michelin, široké pozadie s typickým krídlom Porsche a aerodynamicky optimalizovaný bodykit. Interiér? Tá istá rozprávka. Kombinácia klasických tvarov a všadeprítomný karbón. Toto nie je obyčajná renovácia, ale doslova znovuzrodenie a pretvorenie do najlepšej možnej formy.

Na konkrétnom kuse pracovali kalifornský Singer spolu s firmami Williams Advanced Engineering (známa z F1), Michelin, BBS Motorsport a Brembo. Cieľ: čo najnižšia hmotnosť. Výsledok je špičkový! Duo Singer a Williams dva roky pracovali na modifikácii 1990 Porsche 964 s projektovým názvom „Dynamics and Lightweighting Study.” Ich pero zasiahlo motor, karosériu a podvozok.

RENOVÁCIA PORSCHE 911 V 4 MINÚTACH. TAKTO VYZERÁ AUTO SNOV!

RENOVÁCIA PORSCHE 911 V 4 MINÚTACH. TAKTO ...

Viete si predstaviť, koľko práce prináša renovácia youngtimeru? Austrálčan Jeff vám ju predvedie v skrátenej podobe ...

04. 12.
POZNÁTE NAJHORŠIE PORSCHE? TYP 914 JE TAKMER VW

POZNÁTE NAJHORŠIE PORSCHE? TYP 914 JE ...

Porsche a zlé auto? To snáď nie je možné! Napriek tomu, aj firma na zážitky za volantom vytvorila niečo, čo ...

08. 11.

Vzduchom chladený motor 21. storočia

Začnime agregátom. Vysoko modifikovaný vzduchom chladený motor kompletne prekopali. Vzduch pre schladenie čapuje z náduchov na stranách karosérie. Obmedzovač posunuli na 9000 ot/min, motor produkuje 507 koní! Prevŕtaná jednotka s objemom 4,0 l má litrový výkon cca 127 k/l. Klobúk dole. Úpravu pohonnej jednotky konzultovali s Hansom Mezgerom! Človekom, ktorý navrhoval motory Porsche od 50. do 90. rokov minulého storočia.

Podvozok vychádza z pôvodného Porsche 964, nastavenie a geometria sa výrazne líšia. Komponenty vyrobil z ultraľahkých materiálov tak, ako celé auto. Čerešničkou na torte je hmotnosť majstrovského diela – 990 kg! Dosiahli to nasadením karbónových vláken, titánu a magnézia v širokom spektre. 6-stupňová manuálna prevodovka je práve tá, ktorá používa horčík, a vyrobili ju vo firme Hewland. Karbónové brzdy krotia Brembo brzdiče. Pruženie dodali EXE-TC. A aby slávnych mien a značiek, ktoré spolupracovali na vývoji, nebolo málo, zavolali aj Norberta Singera – človeka, ktorý 40 rokov pracoval na aerodynamike Porsche modelov! Dizajn kúsku nie je samoúčelový, firma hovorí o všetkých dizajnových úpravách ako o aktívnych a funkčných.

Projekt však nie je len štúdiou. Má svojho majiteľa Scotta Blattnera. Dlhý a nákladný vývoj neostane len pri jednom kuse. Majstrovské dielo prinesú v ďalších 75 exemplároch. Svet automobilových gurmánov tak Singer mimoriadne obohatí. Cenu nezverejnili, nakoľko každá renovácia je špecifická. Predpokladajme však, že je to veľmi... veľmi drahé.

Zdroj a foto: Singer, evo, jalopnik