Vo väčšine nových áut môžete elektronickú ručnú brzdu použiť pre núdzové zastavenie aj z vysokých rýchlostí (aj nad 100 km/h). Pred prvým reálnym použitím odporúčam vyskúšať to najprv na bezpečnom mieste bez premávky. 

S reláciou Dajto za volantom sme navštívili bratislavský Autosalón. Inštruktor bezpečnej jazdy zo Superdrive.sk Marián Čabák tam odchytil náhodných návštevníkov, ktorým ukázal výhody elektronickej ručnej brzdy v praxi. Touto primárne stále parkovacou brzdou je vybavených stále viac nových áut. Jej ovládač sa zväčša nachádza medzi spolujazdcom a vodičom. Má dve funkcie – parkovaciu a núdzovú. Veľmi jednoducho ju môže v prípade krízovej situácie zatiahnuť aj spolujazdec. Na rozdiel od manuálnej ručnej brzdy ju môžete bezpečne a bez straty kontroly nad autom použiť aj pri vysokých rýchlostiach (aj okolo 100 km/h). 

Žiadna sranda

Auto pri takomto brzdení elektronickou ručnou brzdou drží smerovú stabilitu, a pravdepodobnosť, že dostanete šmyk je mizivá. Elektronická parkovacia brzda totiž pracuje s podporou ABS systému, teda nezablokuje kolesá, drží smerovú stabilitu aj na extrémne rozdielnych povrchoch. Jej účinok je podľa výrobcu od 50 do 80% prevádzkovej brzdy a po celý čas svieti zadnými brzdovými lampami. Zdá sa, že to má len samé pre, čo poviete? Jedinou nevýhodou je snáď len koniec radovánkam šmýkania sa predokoliek na snehu.