Slovenský Okruhový Pohár uzavrel sezónu 2017 12. októbra na Slovakia Ringu pod názvom Jopi Day. Hoci predpoveď počasia sľubovala krásny jesenný deň, všetko sa začalo ináč. Pretekárov ráno privítala hustá hmla, kvôli ktorej museli odložiť voľné tréningy i prvé preteky. Hmla sa držala tak dlho, že organizátor musel pristúpiť k zmene časového harmonogramu a skupiny STC a CUP mali spoločný dopoludňajší program.

Slovakia Ring privítal záverečné kolo SOP 2017

Skupina STC (Small Touring Cars)

Skupina STC združuje autá s objemom do 1600 cm3, do 2000 cm3 s hmotnosťou do i nad 1000 kg a autá do 3000 cm3. V prvej kvalifikácii bol najrýchlejší Marián Polónyi na BMW 130i GTR a časom 2:22,268 si vybojoval prvé miesto na štarte. Jazdcov bolo na trati veľa, pretože prvé preteky skupín STC a CUP boli spojené. Hneď po štarte prišla napínavá prvá zákruta, kde zostal stáť naprieč traťou Miroslav Stibravy na Honde Civic. Našťastie to všetci zvládli bez ujmy a mohli pokračovať. Preteky po dramatickom priebehu vyhral Michal Malíček na Renaulte Clio, čím získal prvenstvo aj v triede do 2000 cm3 nad 1000 kg, druhý v tejto triede skončil Ervín Cséfalvay tiež na Renaulte Clio a tretie miesto získal Marián Rajnoha na Honde Civic Type-R. Druhé miesto v pretekoch vybojoval výborným výkonom Igor Végh na Honde CRX, ktorý presvedčivo vyhral triedu do 1600 cm3, druhé miesto v tejto triede patrilo Zdeňkovi Sýkorovi rovnako na Honde CRX a po tretie miesto si prišla Veronika Vanyová na Lotuse Elise. V triede do 2000 cm3 do 1000 kg zvíťazil jediný štartujúci, Robert Gugg na Lotuse Elise. Dramatický priebeh priniesla trieda do 3000 cm3, tu sme čakali súboja Mariána Polónyiho s Petrom Žáčkom. Ten sa však nekonal, Žáček vypadol hneď na začiatku pretekov pre technický problém a Polónyi ukončil preteky defektom v poslednom kole. Triedu do 3000 cm3 tak vyhral Arpád Viszokay na BMW E30, druhý skončil Peter Hrivnák na BMW 3,0 a tretie miesto získal Mátyás Koczó na BMW 3,0.

V druhej kvalifikácii skupiny STC bol znova najrýchlejší Marián Polónyi na BMW 130i GTR, tentokrát s časom 2:23,904. V druhých pretekoch mal opäť smolu Marián Polónyi, dostal znova defekt, a tak prišiel čas Igora Végha, ktorý dokázal vyhrať preteky s Hondou CRX s objemom len 1600 cm3. Druhý v triede do 1600 cm3 skončil Zdeněk Sýkora na Honde CRX a tretie miesto vybojovala Veronika Vanyová na Lotuse Elise. Triedu do 2000 cm3 nad 1000 kg vyhral Michal Malíček, po druhé miesto si prišiel Martin Ryba a tretie miesto získal Ervín Cséfalvay, všetci jazdili na Renaultoch Clio. V triede do 2000 cm3 do 1000 kg zvíťazil jediný štartujúci, Robert Gugg na Lotuse Elise. Najrýchlejším v triede do 3000 cm3 bol Arpád Viszokay na BMW E30, druhé miesto vybojoval Peter Hrivnák na BMW 3,0 a tretie Mátyás Koczó tiež na BMW 3,0.

Skupina CUP

V skupine CUP štartujú Mazdy MX-5 v rámci seriálu Inter Cars MX-5 Cup. Hoci dopoludňajší program skupín CUP a STC bol spojený, každý bral body do svojho hodnotenia. Prvú kvalifikáciu MX-5 Cupu vyhral Peter Nemsila s časom 2:42,463. Preteky spolu so skupinou STC boli napínavé, pretože medzi MX-5ky sa priplietli aj autá z iných skupín, ktoré celé pole rozdelili. So zložitou situáciou najlepšie vysporiadal Lukáš Koník, ktorý prvé preteky vyhral, druhé miesto vybojoval Peter Nemsila a tretie miesto získala Tímea Glossová.

Popoludňajší program už mala každá skupina samostatne. Druhú kvalifikáciu vyhral Lukáš Koník s časom 2:44,175. Preteky však boli napínavé od začiatku až do samého konca. Hodiny a oblak dymu zo spálených gúm predviedol divákom Rastislav Szalay. O prvé miesto bojovali Lukáš Koník s Petrom Nemsilom. Súboj však skončil kontaktom, na ktorý doplatil Nemsila. Pod šachovnicovou vlajkou nakoniec prešiel prvý Lukáš Koník, druhé miesto vybojovala Tímea Glossová a tretí skončil Samuel Moskál.

Skupina BTC (Big Touring Cars)

Do skupiny BTC spadajú autá s objemom do 3500 cm3, nad 3500 cm3, otvorené autá a GT3-ky. Prvú kvalifikáciu vyhral s časom 2:05,853 Petr Vencálek na BMW Z4 GT3. Ale odštartovať do pretekov bol pre jazdcov problém, neudržali formáciu, a tak museli celú štartovú procedúru opakovať. Nakoniec to ale vyšlo. Preteky i triedu GT3 vyhral Petr Vencálek na BMW Z4 GT4, druhé miesto medzi GT3-kami obsadil Rudolf Machánek na Mercedese AMG GT3. Triedu otvorených áut vyhral Rudolf Radič na Radicale, druhé miesto obsadil Bohuš Šesták na Prage R1R a tretí skončil Andreas Hasler na Radicale. V triede do 3500 cm3 bol najrýchlejší Otto Svoboda BMW M3, druhé miesto získal Milan Valášek na Ginette G50 a tretí bol Jiří Procházka na BMW M3 GTR. Triedu nad 3500 cm3 vyhral Libor Milota a druhý skončil Roman Kolařík obaja na Porsche 911 GT3 Cup.

Aj druhú kvalifikáciu skupiny BTC vyhral Petr Vencálek na BMW Z4 GT3, tentokrát s časom 2:07,356. V druhých pretekoch ukázal silu Mercedesu AMG GT3 Rudolf Machánek, ktorý vyhral preteky i triedu GT3. Druhý v tejto triede skončil Petr Vencálek na BMW Z4 GT3. Medzi otvorenými autami bol najrýchlejší Rudolf Radič na Radicale, až sa ním prešli cieľom druhý Bohuš Šesták na Prage R1R a tretí Andreas Hasler na Radicale. V triede do 3500 cm3 zvíťazil Otto Svoboda na BMW M3, druhé miesto obsadil Marián Polónyi na BMW Z4 a tretí bol Jiří Procházka na BMW M3 GTR. Triedu nad 3500 cm3 vyhral Radek Hort, druhé miesto vybojoval Libor Milota a tretí prešiel cieľom Roman Kolařík, všetci na Porsche 911 GT3 Cup.

Jopi Day Slovakia Ring dal bodku za sezónou 2017 Slovenského Okruhového Pohára a Inter Cars MX-5 Cupu. Bol to deň plný napätia a výborných výkonov na trati. Kompletné výsledky ako aj fotogalériu a videá z Jopi Day nájdete na stránke www.okruhy.sk. Sezóna 2017 je teda za nami a my sa môžeme tešiť na ročník 2018.