Slovakia Ring privítal záverečné kolo SOP 2017

Skupina STC (Small Touring Cars)

Skupina STC združuje autá s objemom do 1600 cm3, do 2000 cm3 s hmotnosťou do i nad 1000 kg a autá do 3000 cm3. V prvej kvalifikácii bol najrýchlejší Marián Polónyi na BMW 130i GTR a časom 2:22,268 si vybojoval prvé miesto na štarte. Jazdcov bolo na trati veľa, pretože prvé preteky skupín STC a CUP boli spojené. Hneď po štarte prišla napínavá prvá zákruta, kde zostal stáť naprieč traťou Miroslav Stibravy na Honde Civic. Našťastie to všetci zvládli bez ujmy a mohli pokračovať. Preteky po dramatickom priebehu vyhral Michal Malíček na Renaulte Clio, čím získal prvenstvo aj v triede do 2000 cm3 nad 1000 kg, druhý v tejto triede skončil Ervín Cséfalvay tiež na Renaulte Clio a tretie miesto získal Marián Rajnoha na Honde Civic Type-R. Druhé miesto v pretekoch vybojoval výborným výkonom Igor Végh na Honde CRX, ktorý presvedčivo vyhral triedu do 1600 cm3, druhé miesto v tejto triede patrilo Zdeňkovi Sýkorovi rovnako na Honde CRX a po tretie miesto si prišla Veronika Vanyová na Lotuse Elise. V triede do 2000 cm3 do 1000 kg zvíťazil jediný štartujúci, Robert Gugg na Lotuse Elise. Dramatický priebeh priniesla trieda do 3000 cm3, tu sme čakali súboja Mariána Polónyiho s Petrom Žáčkom. Ten sa však nekonal, Žáček vypadol hneď na začiatku pretekov pre technický problém a Polónyi ukončil preteky defektom v poslednom kole. Triedu do 3000 cm3 tak vyhral Arpád Viszokay na BMW E30, druhý skončil Peter Hrivnák na BMW 3,0 a tretie miesto získal Mátyás Koczó na BMW 3,0.

V druhej kvalifikácii skupiny STC bol znova najrýchlejší Marián Polónyi na BMW 130i GTR, tentokrát s časom 2:23,904. V druhých pretekoch mal opäť smolu Marián Polónyi, dostal znova defekt, a tak prišiel čas Igora Végha, ktorý dokázal vyhrať preteky s Hondou CRX s objemom len 1600 cm3. Druhý v triede do 1600 cm3 skončil Zdeněk Sýkora na Honde CRX a tretie miesto vybojovala Veronika Vanyová na Lotuse Elise. Triedu do 2000 cm3 nad 1000 kg vyhral Michal Malíček, po druhé miesto si prišiel Martin Ryba a tretie miesto získal Ervín Cséfalvay, všetci jazdili na Renaultoch Clio. V triede do 2000 cm3 do 1000 kg zvíťazil jediný štartujúci, Robert Gugg na Lotuse Elise. Najrýchlejším v triede do 3000 cm3 bol Arpád Viszokay na BMW E30, druhé miesto vybojoval Peter Hrivnák na BMW 3,0 a tretie Mátyás Koczó tiež na BMW 3,0.

Skupina CUP

V skupine CUP štartujú Mazdy MX-5 v rámci seriálu Inter Cars MX-5 Cup. Hoci dopoludňajší program skupín CUP a STC bol spojený, každý bral body do svojho hodnotenia. Prvú kvalifikáciu MX-5 Cupu vyhral Peter Nemsila s časom 2:42,463. Preteky spolu so skupinou STC boli napínavé, pretože medzi MX-5ky sa priplietli aj autá z iných skupín, ktoré celé pole rozdelili. So zložitou situáciou najlepšie vysporiadal Lukáš Koník, ktorý prvé preteky vyhral, druhé miesto vybojoval Peter Nemsila a tretie miesto získala Tímea Glossová.

Popoludňajší program už mala každá skupina samostatne. Druhú kvalifikáciu vyhral Lukáš Koník s časom 2:44,175. Preteky však boli napínavé od začiatku až do samého konca. Hodiny a oblak dymu zo spálených gúm predviedol divákom Rastislav Szalay. O prvé miesto bojovali Lukáš Koník s Petrom Nemsilom. Súboj však skončil kontaktom, na ktorý doplatil Nemsila. Pod šachovnicovou vlajkou nakoniec prešiel prvý Lukáš Koník, druhé miesto vybojovala Tímea Glossová a tretí skončil Samuel Moskál.

Skupina BTC (Big Touring Cars)

Do skupiny BTC spadajú autá s objemom do 3500 cm3, nad 3500 cm3, otvorené autá a GT3-ky. Prvú kvalifikáciu vyhral s časom 2:05,853 Petr Vencálek na BMW Z4 GT3. Ale odštartovať do pretekov bol pre jazdcov problém, neudržali formáciu, a tak museli celú štartovú procedúru opakovať. Nakoniec to ale vyšlo. Preteky i triedu GT3 vyhral Petr Vencálek na BMW Z4 GT4, druhé miesto medzi GT3-kami obsadil Rudolf Machánek na Mercedese AMG GT3. Triedu otvorených áut vyhral Rudolf Radič na Radicale, druhé miesto obsadil Bohuš Šesták na Prage R1R a tretí skončil Andreas Hasler na Radicale. V triede do 3500 cm3 bol najrýchlejší Otto Svoboda BMW M3, druhé miesto získal Milan Valášek na Ginette G50 a tretí bol Jiří Procházka na BMW M3 GTR. Triedu nad 3500 cm3 vyhral Libor Milota a druhý skončil Roman Kolařík obaja na Porsche 911 GT3 Cup.

Aj druhú kvalifikáciu skupiny BTC vyhral Petr Vencálek na BMW Z4 GT3, tentokrát s časom 2:07,356. V druhých pretekoch ukázal silu Mercedesu AMG GT3 Rudolf Machánek, ktorý vyhral preteky i triedu GT3. Druhý v tejto triede skončil Petr Vencálek na BMW Z4 GT3. Medzi otvorenými autami bol najrýchlejší Rudolf Radič na Radicale, až sa ním prešli cieľom druhý Bohuš Šesták na Prage R1R a tretí Andreas Hasler na Radicale. V triede do 3500 cm3 zvíťazil Otto Svoboda na BMW M3, druhé miesto obsadil Marián Polónyi na BMW Z4 a tretí bol Jiří Procházka na BMW M3 GTR. Triedu nad 3500 cm3 vyhral Radek Hort, druhé miesto vybojoval Libor Milota a tretí prešiel cieľom Roman Kolařík, všetci na Porsche 911 GT3 Cup.

Jopi Day Slovakia Ring dal bodku za sezónou 2017 Slovenského Okruhového Pohára a Inter Cars MX-5 Cupu. Bol to deň plný napätia a výborných výkonov na trati. Kompletné výsledky ako aj fotogalériu a videá z Jopi Day nájdete na stránke www.okruhy.sk. Sezóna 2017 je teda za nami a my sa môžeme tešiť na ročník 2018.