Napriek prepĺňaniu a rôznym moderným technológiám, ktoré pomáhajú zvýšiť efektivitu a výkonnosť spaľovacích motorov, považujem pre komplexné auto do koča aj do voza (teda na rýchle diaľlnice, naložené na výlety, časté dlhé i krátke cesty) za zdravé a potrebné mať motor s objemom aspoň 1,5 litra. Či už ide o vznetový, alebo zážihový agregát, ak to má byť riešenie na niekoľko rokov a stovky tisíc km, myslím, že pred uštvaním a skorým zničením  stále nič než objem motoru lepšie nenahradí.

Hlavným vonkajším znakom modernizovaného Focusu model 2015 je trblietavá maska.

Ford pred časom zásadne modernizoval svoj kľúčový typ Focus. A tak sa pritrafilo preveriť hneď viacero vecí v praxi. Boli sme zvedaví na "nové" jazdné vlastnosti posunuté viac do komfortu, ktoré vyžaduje väčšina bežných klientov. Tiež na samotný ťah, dynamiku a spotrebu 1,5 litrového prepĺňaného benzínového motora z radu EcoBoost. A v neposlednom rade aj na modernizovaný interiér, novú generáciu multimediálneho systému Sync2 a vylepšené možnosti ovládania základných funkcií hlasom (zatiaľ len v angličtine).

Modernizovaný Ford Focus vo svojej dizajnovej úprave odráža globálny dizajnový jazyk One Ford. Veľká trblietavá papuľa mnohým pripomína Aston Martin, na čo sa vo Forde iste nik nehnevá, skôr naopak. Marketing Fordu nelení a auto prezentujú ako Nový Focus. Aj keď to nerobia tak agresívne, ako svojho času pri modernizácii 3. generácie Mondea, spolu s množstvom zásadných zmien sa nepochybne podarí viacero ľudí presvedčiť, či uviesť do omylu, že majú dočinenia s novou generáciou. Vozidlo má nižší a širší postoj, novú kapotu, novú prednú masku a mriežku chladiča. Ale je to modernizácia, nie nová generácia, i keď tak na pohľad pôsobí. A práve takto nejako by mala dobrá modernizácia vyzerať.

Príjemná dynamika, až nečakaná pre motor týchto parametrov výrobcu, ktorou nás prekvapoval Focus po celý týždeň, je skrytá v priebehu a špičke krútiaceho momentu. Vďaka meraniu na valcovej brzde v MMracing sme zistili, že 1,5l EcoBoost má namiesto sľúbených 240 Nm v rozsahu takmer 3000 otáčok v špičke až 258 Nm. To je vlasne o takmer 10% viac a na dynamike to naozaj bolo poznať. Tento motor by bol, podľa  mňa, tým najmenším a najslabším, nad ktorým by som pri kúpe tohto auta uvažoval. Je fakt vydarený. Len škoda, že pije v priemere o 2 - 2,5 litra viac ako sľubujú údaje výrobcu.

Ford Focus 1.5 EcoBoost III. gen - modernizácia
rok výroby 2015
 

PLUSY:


+ komplexná modernizácia,
+ motor 1,5EB v každom smere,
+ slušná dynamika,
+ akustický komfort pri jazde,
+ pohodlie za volantom,
+ 6. st. prevodovka,
+ agilita, hravosť, komunikatívnosť,
+ krajší interiér,
+ väčší LCD,
+ zaujímavý zvuk (sound symposer),
+ množstvo asistenčných systémov vodiča,
+ športovo-komfortné sedadlá vpredu.

     

MÍNUSY:
 

- pre vyšších než 185 cm zle riešený tunel, 
- priľahké ovládanie spojky,
- preposilované riadenie,
- stále podpriemerný interiér,
- neintuitívne ovládanie na LCD,
- spotreba o viac než 2l vyššia ako udávaná,
- príliš aktívna stabilizácia.


Kompletný cenník Ford Focus III

Ford Focus 1,5 EcoBoost rok výroby 2015
Motor:

zážihový liatinový radový 4-valec prepĺňaný turbodúchadlom, uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 1 499 cm3, 4-ventily na valec, hliníková hlava valcov, rozvod DOHC, kompresný pomer 10.0 : 1, max. výkon 110 kW (150 k) / 6 000 ot, max. krútiaci moment 240 Nm / 1 600 - 4 000 ot, litrový výkon 73 kW (100 k) / l, emisná trieda Euro 6.

Pohon: 6-stupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies.
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu viacprvková náprava, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy, elektronické systémy podvozka: ABS, ASR, EBD, EBA, EDS, ESP, EPS, TSA, MSR, HBA,
Kolesá: ľahkozliatinové disky 17", pneu 215/50 R17
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4358 x 1823 x 1484 mm, objem kufra - 363/1148 l, rázvor 2648 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 365 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba - 5,6 l/100 km (výrobca), počas testu 7,0 l/100 km, objem nárdže 55 l, výkonová hmotnosť 12,4 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 210 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 9,0 s

Cena:

Základný model 1,6 Duratec - od 12 590 € (akciová cena),

Testovaná verzia 1,5 EcoBoost Titanium Plus - od 22 780 €

František HANZEL Komentár redakcie: František HANZEL

Minuloročný facelift Focusu rozhodne prospel. Najmä spredu vyzerá veľmi dobre a dobre aj jazdí. Na rodinný hatch back ponúkne veľmi slušné jazdné vlastnosti a prekvapivo športové sedadlá. Sú pevné a majú dobré bočné vedenie. Prístrojová doska je stále trochu moc tvarovaná, no už to nie je to ufo čo to bývalo. Prispel tomu najmä veľký displej v strede, ktorý ubral z množstva gombíkov. Jednou zvláštnosťou pri stredovom paneli je aj to, že na rozdiel od konkurencie netlačí do kolena vodiča, ale skôr spolujazdca. Je to vďaka tvaru. Dizajnér zrejme počítal s tým, že spolujazdec môže sedieť aj viac vzadu. Motor má dobrý ťah, pri akcelerácii je tých 150 koní cítiť. Navyše na rodinné auto aj dobre znie vo vyšších otáčkach. Výkonu zodpovedajú aj slušné brzdy. Jazdné vlastnosti sú nadpriemerne dobré, o čom svedčí aj to, že pri jazde horským prechodom podvozok priam zvádzal k rýchlejšej jazde. Focus je dobre spracované auto, ktoré má tendenciu byť aj zábavné. Cena testovaného kusu sa mi zdala celkom férová, no pri kúpe by som ušetril peniaze, ktoré výrobca pýta za parkovací asistent. Nevzbudzuje veľa dôvery a parkovanie s nim trvá dlho.