Aktuálne BMW radu 5 7. generácie predstavili v roku 2016. Len nedávno však prišla jeho modernizácia. Auto je postavené na modulárnej platforme CLAR, ktorú prvýkrát predstavili pri rade 7. Pod kapotou verzie 520d je 2,0-litrový dieselový 4-valec preplňovaný turbom, ktorý ponúka 140 kW (190 k) a 400 Nm krútiaceho momentu. S motorom zároveň spolupracuje 8-stupňová automatická prevodovka od ZF.

Podvozok auta je vyrobený zo zmesi rôznych druhov ocele a hliníka, pričom väčšina panelov karosérie, vrátane kapoty, strechy či dverí je iba z hliníka. Vpredu nájdeme zavesenie s dvojitými priečnymi ramenami, zatiaľ čo vzadu sa nachádza 5-prvkové zavesenie. V testovanom modeli nechýbal ani pohon všetkých kolies s označením xDrive. Ten má za úlohu poskytovať čo najlepšiu možnú trakciu a stabilitu na ceste. Pohon 4x4 u BMW zároveň uprednostňuje zadnú nápravu, pričom za normálnych okolností na ňu posiela viac hnacej sily v pomere 40:60 (predok:zadok). Toto rozdelenie sa však môže meniť v závislosti od jazdnej situácie. BMW s pohonom xDrive sme tu však v posledných týždňoch mali niekoľkokrát, a tak nebudem zachádzať až tak do detailov. V takmer každom prípade si BMW modely odniesli z nášho 4x4 testu plný počet hviezd za zvládnutie všetkých testov. Aj preto sa od 520dT očakáva podobný výsledok. 

6/6 hviezdičiek 

BMW 520dT to zvládlo na plný počet hviezdičiek s celkovým reakčným časom 16,52 sekundy. V podstate bez väčších problémov prešlo všetkými skúškami a odnáša si skvelý výsledok. Obecne modely BMW s pohonom všetkých kolies xDrive si na rolleroch počínajú veľmi dobre a nemajú s danými testami dramatické problémy.