Mr. Makoto Kobayash, majiteľ firmy, si tento fakt dobre uvedomil a tak natlačil obúvakom do motorového priestoru to najlepšie, čo ponúka dnešný svet výkonového ladenia motorov - Nissan Nismo RB26DETT špecifikácie N1.

So stavbou tejto repliky to predsalen nebolo také jednoduché, ako sa píše v úvode. To, čo teraz vyzerá ako Toyota 2000GT bola pôvodne ďalšia nádherná legenda - Nissan 30Z.

Dobovej Toyote 2000GT tĺklo pod kapotou srdce s objemom 2.0 litra s atmosférickým nasávaním a do radu zoradenými 6 valcami. V roku 1965 dosiahli inžinieri v Toyote z tohto motora famózny výkon 150 koní.

Medzičasom sa svet zmenil a nároky na dynamiku jazdy významne vzrástli. Mr. Makoto Kobayash, majiteľ firmy, si tento fakt dobre uvedomil a tak natlačil obúvakom do motorového priestoru to najlepšie, čo ponúka dnešný svet výkonového ladenia motorov - Nissan Nismo RB26DETT špecifikácie N1.

RB26DETT je radový 6valec preplňovaný dvojicou turbodúchadiel známy svojim nesmiernym výkonovým potenciálom. Verzia N1 je vyšperkovanou variantou klasického eRBčka, avšak doladenej do dokonalosti rukami pánov z Nismo. N1otka našla svoje uplatenie v závoďákoch série Group-A a Group-N. Nový Nismom vyvážený kľukový hriadeľ zvláda vďaka posunu rezonančného kmitania do vyšších frekvencii aj vyššie otáčky. N1 má zväčšené chladiace kanály, upravené rozvody a samozrejme aj turbá (Garrett GT25 osadené gulôčkovými ložiskami, turbínové koleso vyrobené s inconel-u). Upravená verzia motora má aj zväčšené vŕtanie valcov z 86 na 87, respektíve 88 mm. Odhadovaný výkon motora je 370 kW, teda majestátnych 500 ťažných kobýl.

 

Road Star Garage neudáva jazdné, ani výkonové parametre auta či motora. Netrúfame si ani odhadnúť, akým spôsobom spolupracuje pohonné strojenstvo s karosériu. Pilot tejto Toyoty 2000 GT však musí byť vysmiaty od doby, čo sa k autu priblíži, počas jazdy a aj nejaký čas po jazde, kým z neho nevyprchajú dojmy a adrenalín sa nevstrebe do organizmu.

 

Za informácie ďakujeme stránke carscoop.blogspot.com.