Pod kapotou hlbšie modernizovanej Toyoty Avensis sa objavia benzínové i naftové turbomotory od BMW.

Viacerých možno prekvapí správa o tom, že toto bola v histórii značky najdrahšia modernizácia. Vzhľadom na vek (Avensis III. generácie predstavili na jeseň 2008) by už po takmer 7 rokoch mnohí očakávali novú generáciu. Toyota však zďaleka nemení len vzhľad a výbavu. Zásadne sa zmení aj ponuka motorov. Užšia spolupráca s BMW nie je žiadnym tajomstvom. Avensis od mníchovskej značky získa prepĺňané benzínové motory objemu 1,6 litra a motor s označením D4-D, ktorý aktuálne ponúkajú v modely Verso. S odstupom do ponuky značky pribudne aj faceliftovaný Avensis Hybrid. Nové motory pod kapotou zároveň znamenajú aj prepracované pruženie a iné zásahy na podvozku.
 

Nová predná časť zosobňuje aktuálne tvarové trendy najväčšieho výrobcu áut na svete. Predná časť, zdá sa, rozdelí ľudí na dva tábory. Tých, ktorým sa šviháckejší predok podobný Aurisu nepozdáva a od tradičného rodinného auta by čakali pokojnejšie tvary a tých, ktorí túto zmenu privítajú, pretože Avensis už generácie považujú za etalón bezfarebnosti a bez emócií. V predaji sa modernizovaný Avensis III objaví začiatkom leta.