Hudobný priemysel v posledných dvoch dekádach prekonal neuveriteľné zmeny. Spôsoby prehrávania hudby sa neustále menia a zlepšujú. Rovnako brutálnym vývojom prešli informačno-zábavné systémy našich automobilov. Kým pred niekoľkými rokmi sme za vrchol zábavy považovali malý displej, kde sme si mohli preklikávať spotrebu a dojazd, dnes nám automobilky ponúkajú možnosť prehrávania filmov, plánovania cesty pomocou satelitnej navigácie, Bluetooth spojenie pre náš mobil a mnoho iného.

Informačno-zábavné systémy dnes poskytujú naozaj široké spektrum funkcií.

V smršti týchto zmien ostáva jeden prvok neotrasený. Je ním AM/FM rádio. Rozhlasové stanice šírené prostredníctvom týchto vĺn sme v autách počúvali v minulosti a počúvame ich aj dnes.

 

Americká organizácia Pew Research Center vo svojej štúdii odhalila, že až 91 % Američanov vo veku viac ako 12 rokov počúva rádio v aute aspoň raz týždenne. V porovnaní s rokom 2001 došlo k poklesu len o 5 %. Ľudia doslova najčastejšie počúvajú rádio práve v aute. Z celkového počtu poslucháčov vodiči predstavujú až 44 %. Domáci užívatelia rádií dosahujú 29 %. Rádiá vysielajúce na AM/FM frekvenciách počúva až 81 % všetkých poslucháčov.

 

Autorádiá sú obľúbené najmä kvôli svojej pomerne nízkej cene a AM/FM vysielaniu, ktoré je prakticky zadarmo. Prijímanie rádia prostredníctvom internetu je finančne náročnejšie.

Rádio je dnes úplne samozrejmou súčasťou výbavy takmer každého auta.

Tradičné rozhlasové vysielanie však postupne dostáva tvrdú konkurenciu. Stále viac automobiliek poskytuje do svojich typov internetové pripojenie. Prostredníctvom internetu môžeme počúvať ktorékoľvek rádio kdekoľvek na svete. Nie sme viazaní na dosah frekvencie.

 

Na druhej strane rozšírenie tejto formy prijímacia rádií zatiaľ vážne stroskotáva na cenách dátových balíkov. Minimálne u nás v Európe a na Slovensku v dohľadnej dobe nehrozí, aby sme masovo začali opúšťať AM/FM vysielanie a začali sa vrhať na internetové pripojenie.

 

Zdroj: jalopnik.com

Prečítajte si aj:  Autorádiá dokážu prijímať stredné vlny. Načo je to dobré?