Nielen pri náhlej poruche môže utesňovač chladiča prísť vhod. Obzvlášť niektorí motoristi pred zimou zabudnú vymeniť v chladiči bežnú vodu za zimnú zmes. Stačí, že ste riešili problém na chladení v lete a kým ste prišli na problém, dolievali ste len vodu, až ste bod tuhnutia znížili k nule. Ak ste na to zabudli, problém je na svete...

Auto ste odstavili, ale pre silné mrazy mrzlo aj v garáži a problém je na svete. Nemusí však ísť čisto len o problém s chladičom. Problematické môžu byť aj mnohé ďalšie komponenty chladiacej sústavy...

Aj staršie autá, obzvlášť tie s viacvalcovým motorom majú nie príliš jednoduchý chladiaci okruh. Nájsť teda únik kvapaliny je v množstve prípadov veľmi problematické. Ak nechcete meniť komponenty za komponentami, utesňovač chladičov vyrieši problém aj v iných častiach, ako len v tom primárnom chladiči. Problém môže byť tiež v radiátore kurénia, vo výmenníku voda-olej, v prídavnom kúrení, v pomocnej vodnej pumpe a podobne.

Radiator Stop Leak značky DYNAMAX utesňuje praskliny a malé úniky chladiacej kvapaliny. Ak teda máte v chladiči dieru veľkú ako malíček, nič iné, ako výmena chladiča vám nepomôže. V opačnom prípade však Radiator Stop Leak pomôže pred výmenou dielu, obzvlášť, ak neviete ktorý presne vymeniť.

DYNAMAX radiator stop leak

Je vhodný do všetkých vodných chladiacich systémov, celá nádobka vám vystačí na približne 12 l objemu, teda aj na osemvalcové motory. Po jeho použití však pri následnej výmene chladiacej kvapaliny prípravok musíte opätovne pridať do náplne, ináč by vám nová chladiaca kvapalina jeho účinok degradovala.

Postup na použitie je veľmi jednoduchý. Stačí skontrolovať stav chladiacej kvapaliny, prípadne doliať na požadovanú úroveň. Následne naliať Radiator Stop Leak do zohriateho okruhu a zapnúť kúrenie, aby voda cirkulovala aj cez radiátor kúrenia. Potom necháte motor „vrčať“ na voľnobehu 10 minút a opäť skontrolujete hladinu. Jednoduché však? Používanie Radiator Stop Leak však nemusí byť len pri strate chladiacej kvapaliny, môžete ho tiež použiť aj ako prevenciu.

To znamená, že produkt DYNAMAX Radiator Stop Leak môžete mať naliaty v chladiacej zmesi po celý čas a keď sa objaví malá prasklina, alebo netesnosť, vaša zmes je na to pripravená. To znie ako dobrý nápad, čo poviete?

Vedúci autoservisu DOVOZY.sk - Rasťo SZALAY:

Za normálnych okolností je lepšie to do chladiaceho systému nedávať. Zloženie stop leakov je hmota, ktorá sa usadí v mieste úniku, tam sa nahromadia miniatúrne doštičky a tým upchajú dierku. To isté sa však môže stať aj v priestoroch s malým prietokom a teoreticky priškrtiť, či upchať systém. Faktom však je, že sme s tým doposiaľ po aplikácii nikdy nemali problém a auto fungovalo dlhodobo bez problémov. Je to prezentované ako núdzové riešenie a tak by sa to aj malo používať, len keď je nejaké podozrenie na únik. V chladiacom systéme sa z dlhodobého hľadiska pri autách bez jasne zdokumentovaj servisnej histórie aj tak často vytvárajú usadeniny a po rokoch je nemožné ich identifikovať.