Témou Festivalu rýchlosti v Goodwoode je tento rok Mazda a jej pretekárske autá s wanklovým motorom. Festival ešte len začal a už sa k nám prichádzajú nie práve pozitívne správy. Súčasťou podujatia sú aj preteky do vrchu. Tie sa stali osudnými 4-rotorovému prototypu Mazda767B, s ktorým automobilka pretekala v Le Mans v roku 1989 a iných vytrvalostných pretekoch.

Festival rýchlosti v Goodwoode má prvú obeť, 4-rotorová Mazda 767B nezvládla zákrutu a skončila v balíku slamy. Našťastie sa nikto nezranil.

Všetci poznajú príbeh Mazdy 787B, ktorá v roku 1991 vyhrala 24-hodinovku v Le Mans ako dodnes jediné japonské auto. Menej známa je predchodkyňa, Mazda 767B. Špeciály sa na seba podobajú a musím povedať, že aj po rokoch vyzerajú veľmi dobre a ešte lepšie znejú. Osobne nepoznám krajší zvuk, ako do červeného poľa vytočený 4-rotorový wankel (pozrite si napríklad video z minuloročného Spa Classic).

Vráťme sa ale k nehode v Goodwoode. V pretekoch do vrchu pilot Mazdy 767B s číslom 202 nezvládol zákrutu, vyšiel mimo trať a nabúral do balíkov slamy. Vďaka bohu sa nikto nezranil a odnieslo si to len auto. Mazda hovorí, že prototyp opravia. Človek by neveril, koľko škody môže napáchať obyčajná slama. Okrem nabúranej 767B priviezla automobilka do Goodwoodu aj ďalšie wanklové špeciály, napríklad ešte jednu Mazdu 767B, potom 787, 787B, Tiga-Mazda GT286, RX-7 GTO, alebo futuristický koncept Mazda LM55 Vision Gran Turismo.

Mazdu 767B zastavil balík slamy