Európska únia hon na čarodejnice stupňuje. Nová norma merania spotreby paliva a emisií podľa nich nestačí. Teraz chcú zájsť ďalej, a možno až priďaleko.... Podľa Der Spiegel chcú každé nové auto vybaviť „meračom“, ktorý bude zaznamenávať spotrebu konkrétneho auta online. Aj keď to navonok pôsobí ako krok „štatistiky“ pre získanie reálnych údajov spotreby, nehraničí to už so sledovaním?

 

Alebo by ste chceli, aby vaša spotreba paliva bola monitorovaná v reálnom čase?

Big Brother nespí

Myslíte si, že vaše auto je ešte rýdzo „mechanická“ záležitosť? Je možné, že o pár rokov bude odosielať informácie o vašej jazde na určité servery a v podstate tak sledovať „majiteľa“. Tá doba nie je ďaleko. Európska komisia predniesla návrh na priamu kontrolu spotreby vozidiel. Pod rúškom ekológie a reálnych údajov chcú takýto systém pre všetky novo homologované vozidlá od 1.1.2020 a pre všetky predávané vozidlá o rok neskôr. Chcú sa v Bruseli opäť zahrať na „odborníkov“? Veď štúdie dokazujú, že reálna spotreba sa od tej normovanej líši o desiatky percent. "Výrobcovia sa naučili manipulovať s testami spotreby a emisií," hovorí úradník Európskej komisie. "Musíme byť opatrní, aby sa to v rámci WLTP procesu nestalo." 


Nová norma WLTP mala sčasti odstrániť „nezhody“ medzi realitou a teóriou na papieri. Podľa mnohých hlasov sa tak nestane a automobilky obídu aj ju. Čuduje sa vôbec niekto, keďže pri návrhu emisných noriem sa EÚ hrá s percentami a vôbec nerešpektuje technické danosti spaľovacích motorov? Alebo môžeme donekonečna sekať množstvo emisií o % hodnoty?

REÁLNA SPOTREBA PALIVA? KLAME NÁS NAJMÄ DOWNSIZING A HYBRIDY!

REÁLNA SPOTREBA PALIVA? KLAME NÁS NAJMÄ ...

Už aj dieťa vie, že udávaná spotreba paliva v techničáku je len také nejaké číslo. Realita je vo všetkých prípadoch ...

14. 11. 2017
8 ROKOV NESKOLAUDOVANÁ DIAĽNICA JE STRES A NERVY. DOKEDY EŠTE?!

8 ROKOV NESKOLAUDOVANÁ DIAĽNICA JE STRES A ...

Od jesene 2009 neskolaudovaná diaľnica D1 v úseku BA do TT s „dočasnými“ troma pruhmi je jedným z výkvetov ...

05. 11. 2017

Kontrola automobiliek alebo aj vodičov?

Podľa Der Spiegel návrh predniesli zástupcom členských štátov EÚ. Niektoré už vyjadrili náklonnosť zámeru sledovania spotreby a tým pádom aj emisií. Má ísť o kontrolu výrobcov a získanie údajov. Hon na spaľovacie motory tak pokračuje. Výrobcovia by boli ešte viac držaní nakrátko. Už teraz sú emisné normy tak našponované, že konštruktéri a vývojári sa musia obracať neskutočným spôsobom, aby ich dokázali splniť. 

Ak tento návrh prejde, čo bude nasledovať ďalej? Sledovanie rýchlosti "online" pod rúškom vyššej bezpečnosti?

Ale nejde len o automobilky, ale aj o nás, vodičov. Čo bude nasledovať? Najprv spotreba, potom v dobrej viere zvýšenej bezpečnosti kontrola a obmedzenie rýchlosti na diaľku, sledovanie trasy atď... Alebo? Komisia navrhuje, aby za „nástroj“ hlasovali členské štáty na jar r. 2018. Následne ho preskúma zodpovedná rada ministrov a Európsky parlament. Konečné prijatie zákona by bolo reálne už koncom roka 2018! Sprísnený dohľad nad autopriemyslom nemá ani príliš zvýšiť náklady. „Odborníci“ v EÚ vypočítali náklady 1 euro/automobil vybavený sledovacím systémom. No nekúp to.

Zdroj: Spiegel