Za rozhodnutím Toyoty nehľadajme podporu predaja dotovaním paliva. Ani dobročinnosť výrobcov, či záchranu planéty. Všetko má oveľa jednoduchšie vysvetlenie. Na dnešných vodíkových čerpacích staniciach nie je možné presne určiť množstvo natankovaného paliva. „Teda ak nevieme koľko si vodiči natankovali, nevieme ani koľko majú zaplatiť“ hovorí John Hanson z Toyoty. To je hlavný dôvod prečo Toyota plánuje dotovať palivo užívateľom svojich automobilov.

Na dnešných vodíkových čerpacích staniciach nie je možné presne určiť množstvo natankovaného paliva.

Kalifornia je známa svojim ekologickým prístupom. Aj z tohto dôvodu je práve v tomto štáte veľké množstvo vodíkových staníc. Väčšina čerpacích staníc, ktoré majú nepresné meracie zariadenia, sa nachádza práve v Kalifornii. Podľa odborníkov nie je dnešná infraštruktúra čerpacích staníc pripravená ( či ide aj o Európu nevieme). Preto sa môže stať, že zákazník zaplatí za určité množstvo paliva, ale v skutočnosti ho môže dostať viac alebo menej. Dokonca sa vedú diskusie o zmene súčasnej, relatívne prísnej tolerancii 2-3 %, ktorú vodíkové stanice neplnia na benevolentnú 20-30 % odchýlku. To nie je z logických dôvodov správna cesta. Predstavte si, že ste práve zaplatili za 50l benzínu, pričom v skutočnosti ste natankovali len 35 litrov :-).

Budú aj európsky majitelia Toyoty tankovať vodík zdarma? To zatiaľ nevieme.

Pritom zmerať presné množstvo paliva nie je podľa odborníkov problém. Problém vidia v tom, že to dodnes jednoducho nikto neriešil. Preto prišlo aj rozhodnutie Toyoty dotovať po určitý čas palivo svojim zákazníkom. Tohto riešenia sa chcú držať až po dobu, kým sa im nepodarí kalibrovať meracie zariadenia. Odchýlka meracieho zariadenia prietoku paliva má byť na úrovni 1%.

Zdroj: autoblog.com