Švédi sa rozhodli radikálne zredukovať počet výstav. Podľa nového plánu absolvuje Volvo na každom kontinente iba jeden autosalón ročne.

Popri tom sa chce manažment automobilky viac zamerať na internetový predaj. Dobre si totiž uvedomujú, že ľudia, radšej ako by mali chodiť z predajne do predajne, surfujú zo stránky na stránku. Svoju novú stratégiu si automobilka odskúšala už pri predaji špeciálnej, úvodnej edície XC90. Všetkých 1 927 kusov si našlo svojich majiteľov cez internet za 47 hodín. Aj to utvrdilo vedenie automobilky, že by mala podporiť najmä online predaj. Preto chcú Švédi výrazne modernizovať stránku a prepracovať konfigurátor. Potenciálny zákazník v ňom bude začínať s autom v plnej výbave, ktoré si upraví na svoj obraz. Zrejme celkom šikovný spôsob, ako zabezpečiť, aby si ľudia kúpili aj prvky výbavy, nad ktorými by možno inak neuvažovali.

"Autosalóny sú skôr tradičné podujatia, na ktorých značky bojujú medzi sebou o pozornosť médií.", Alain Visser, viceprezident, pre marketing vo Volvo cars.

V žiadnom prípade, však nová stratégia neznamená rušenie predajných miest. Práve naopak. Dostanú jednotný vzhľad, výrazný škandinávsky nádych a pribudnúť má aj osobný prístup. Každému novému majiteľovi Volva totiž pri preberaní vozidla predstavia osobného technika, ktorý sa bude starať o ich auto. Zákazníci tak dostanú pocit, že sa o ich auto stará človek, ktorý pozná jeho históriu a radi sa, v prípade problému, vrátia do svojho domovského, značkového servisu. Automobilka už systém osobného technika odskúšala v niekoľkých krajinách a do roku 2018, by sa mal stať štandardom.

Zdroj: Volvo