Volvo je celosvetovo známa prémiová značka. Mnohým sa spája nie len s bezpečnými a solídnymi, ale aj luxusnými autami. Napriek tomu, že v ponuke viackrát mali hatchbacky, kupé, či kabriá, pri mene Volvo má každý pred očami veľké autá ako kombík, SUV, alebo pohodlný sedan. Niektorí automobiloví fanúšikovia sú však dodnes ochotní Volvo ako pravú prémiovú značku spochybňovať. Volvo preto dáva celému svetu o svojej nepochybnej prémiovosti ďalší dôkaz. Po mimoriadne vydarenom type XC90 svet dnes konečne spoznal viac než rok avizovaný typ S90. Výstavnú premiéru bude mať o mesiac, na januárovom autosalóne NAIAS v Detroite. No už dnes o špičke ponuky švédskej značky vieme celkom dosť.

Elegantná karoséria v sebe konštrukčne skrýva techniku Volvo XC90 II. Niektoré onboard systémy sú však lepšie a Volvo ich pravdepodobne dá aj majiteľom SUV.

Volvo S90 je vonkajšími rozmermi najväčším autom svojej triedy. Zámerne!

V prvom rade je nutné vysvetliť si jeho zaradenie. Volvo S90 bude súperiť s Audi A6, BMW radu 5, Mercedesom E a Lexusom GS. Áno, správne, Volvo S90 nie je zástupcom luxusnej kategórie vozidiel, aj keď tak nepochybne vyzerá. Niet sa čo diviť, S90 je dlhšia a širšia, než predošlý typ S80. So súrodencom XC90 má ozaj veľa spoločného. V tomto smere zvolili Švédi rovnaký prístup ako Škoda s typom Superb, totiž, že z typu S90 urobili najväčšie auto kategórie. To znamená prísľub nie len ohromne veľa miesta v kabíne, ale aj slušne veľký kufor. Aj keď fanúšikom obrých kufrov príde na chuť pripravovaný model V90, ktorý by malo Volvo predstaviť v zápätí na autosalóne v Ženeve 2016.

Volvo S90 nechce bojovať s Audi A6 a BMW 5 v zmysle zamerania na vodiča, jazdecké zážitky a dynamiku. Smerovanie je jasné. Ponúknuť pohodlného pohodového partnera pre cestovanie.

Es deväťdesiatka stojí na platforme SPA (Scalable Product Architecture) a pod kapotu dostane rovnakú paletu výhradne 4-valcových motorov. Pruženie bude riešené klasickými tlmičmi a pružinami alebo príplatkovým vzduchovým pružením. A rovnako ako XC90, aj S90 dostane krásny moderno-luxusný interiér.

 

Vnútri má typ S90 celému svetu znova dokázať, že švédsky dizajn a cit pre jednoduchý neprečačkaný luxus je tá najlepšia voľba. Tak, ako sa to podarilo v type XC90. Centrom prístrojovej dosky bude aj v tomto prípade na výšku orientovaný 9" dotykový LCD orámovaný ešte väčšími otvormi vetrania ako v SUV. Štandardom pre všetky verzie bude kožené čalúnenie, navigácia, netradičný ovládač rádia aj štartéra. Stupne výbavy budú rovnaké, ako v prípade luxusného SUV, teda Momentum, R-Design a Inscription.

Volvo vo vrcholnej verzii Insctription v oblasti luxusu prináša do segmentu E nový pojem.

Vstupom do sveta S90 bude verzia s pohonom predných kolies D4 s cenovkou okolo 45 000 €. Na opačnom konci spektra bude model plug-in hybrid T8 s max. výkonom 294 kW (400 k). Okrem toho bude ponuka obsahovať aj modely D5 a T5, no je jasné, že rovnako ako XC90, všetky bežné verzie budú mať 4-valcový spaľovací motor s objemom 2 litre. Vylúčená ešte nie je ani superostrá verzia Polestar, ktorá by sa porovnávala s modelmi M5 a E63 AMG. Šušká sa vraj, že Volvo chce urobiť ostrý kombík ako konkurenta pre Audi RS6 Avant.

V oblasti technológií a bezpečnosti Volvo S90 pokračuje s dvíhaním štandardu tam, kde ho typ XC90 vytiahol. Pre audiofilov to znamená možnosť získať skvelé ozvučenie Bowers and Wilkins. Samozrejmosťou je aktívny systém bezpečnosti City Safety s automatickým núdzovým brzdením, samočinné parkovanie, 360° kamerový pohľad, systém rozpoznávania chodcov a poloautomatický systém autonómneho šoférovania pre rýchlosti do 130 km/h. A to je ohromný skok v porovnaní s autonómnym šoférovaním do rýchlosti 50 km/h v prípade XC90. Volvo však tvrdí, že majiteľom novej XC90 ponúknu možnosť modernizácie systému na úroveň S90.