Volvo už dlhšiu dobu deklaruje, že chce do roku 2020 vyrábať autá v ktorých nikto nezahynie. Je to odvážny plán, no Volvo vždy udávalo trendy v oblasti bezpečnosti. A koniec koncov je to aj dobrý marketing, veď kto by nechcel, aby jeho žena vozila deti do škôlky autom, ktoré nemôže nabúrať a ak aj áno, stále drží posádku v prostredí, ktoré rôznymi bezpečnostnými prvkami zabráni vážnym zraneniam. Presne o to sa Švédi snažia. Chcú dosiahnuť, aby v ich aute posádka neutrpela vážny, či smrteľný úraz. Tento odvážny cieľ sa automobilka snaží  naplniť najmä prvkami aktívnej bezpečnosti, ktoré majú zrážkam predchádzať.

 

Softvér nového systému vyhľadá únikovú cestu bez rizika zrážky a zasiahne do riadenia. Volvo tak mieri k cieľu auta, v ktorom sa nikto vážne nezraní. Súčasne však Švédi urobili významný krok k samostatne jazdiacemu autu.

Významným krokom v snahe Volva o vyššiu bezpečnosť je aj najnovší systém 360° monitorovania okolia auta. Vozidlo získava, pomocou senzorov rozmiestnených po obvode vozidla, neprerušovaný, 360° pohľad na okolie a zásahmi do riadenia dokáže predchádzať zrážke. A to nie iba brzdením, ale aj zmenou smeru jazdy. Najzložitejším počinom na celom projekte, bola podľa predstaviteľov automobilky takzvaná senzorická fúzia. Znamená to, že systém musí vedieť vzájomne vyhodnocovať informácie z rôznych zdrojov ako GPS, kamery, radary, či lidary. Ak by ste náhodou nevedeli čo je lidar, vedzte, že ide o zariadenie pracujúce podobne ako radar s odrazom od prekážky. Zatiaľ, čo radar vysiela elektromagnetické vlny, lidar posiela k prekážke laserový lúč a je schopný, na základe jeho odrazu, vypočítať vzdialenosť, či rozpoznávať predmety. Celý systém dokáže zo získaných informácii vyhodnotiť smer a rýchlosť pohybu prekážky a zvoliť vhodný manéver. V reálnom svete to znamená, že ak by vám, napríklad niekto, z vedľajšej cesty, vošiel do vašej jazdnej dráhy vozidlo zvolí vhodný manéver, aby sa vyhlo zrážke aj bez vášho pričinenia. Ak systém vyhodnotí, že bude účinnejšie sa prekážke vyhnúť ako brzdiť, zasiahne do riadenia a urobí vyhýbací manéver. Softvér doslova vyhľadá únikovú cestu bez rizika zrážky.

Nový systém 360° monitorovania situácie okolo vozidla, je schopný podľa potreby zasiahnuť do riadenia.

Volvo zatiaľ postavilo dve testovacie vozidlá s týmto systémom, na ktorých v blízkej budúcnosti predvedie ako funguje 360° pohľad a generátor jazdných manévrov. Automobilka však sama upozorňuje, že zatiaľ ide iba o pomocný systém a vodič sa stále musí venovať riadeniu. No ak naozaj funguje tak, ako Švédi sľubujú, sú autonómne autá už naozaj desivo blízko. Na koniec samotný predstavitelia automobilky priznávajú, že je táto technológia rozhodujúcim krokom k samostatne jazdiacim vozidlám.