Zdá sa, že nešťastná situácia súvisiaca so zastavením výstavby nového montážneho závodu koncernu VW v Turecku prináša nemeckej koncernovej centrále nemalé starosti. Práve v Turecku mal totiž Volkswagen naplánovanú výrobu modelu VW Passat, ktorého výrobné kapacity v domácom Nemecku musia čiastočne ustúpiť plánovanej výrobe elektrických áut. Podľa pôvodných plánov však mali Turci svojou produkciou pomôcť aj českej automobilke Škoda Auto s výrobou modelu Karoq. Dopyt po ňom je veľký a domáca výroba nestíha. Dnes je nakoniec všetko inak.

Bratislava opäť v hre

Do hry o výrobu nového modelu sa tak dostáva aj bratislavský výrobný závod VW v Devínskej Novej Vsi. Jeho dobrá povesť, odbornosť a veľmi slušná pozícia v rámci výrobných závodov koncernu mu dáva obrovskú šancu, že časť výrobných kapacít modelu Passat pripadne práve Bratislave. Pre tunajšiu fabriku by to pritom nebola nová situácia. História závodu v Devínskej Novej Vsi je úzko spojená práve s týmto modelom, konkrétne s kombi verziou Passat B3 Variant, ktorý bol prvým autom zmontovaným v bratislavskom výrobnom závode VW. Stalo sa tak presne 21. decembra 1991, pričom sa jeho sériová výroba naplno rozbehla na deň sv. Valentína nasledujúceho roka, 14. februára 1992.

Passatom sa to v Bratislave celé začalo. Prvým vyrobeným autom v Devínskej Novej Vsi bol práve tento biely VW Passat B3 Variant.

Alebo  to bude „slovenská“ Škoda Karoq?

S nedostatočnými výrobnými kapacitami však zápasí aj mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Tá sa tak stáva ďalšou alternatívou, ktorá by do Bratislavy mohla „poslať“ časť svojej výroby. Reč je o SUV dvojičkách Karoq/Ateca. Dopyt po nich je veľký a výrobné kapacity prestávajú stačiť.

Elektromobily v kurze

Najnovšie sa však objavili správy, že v Bratislave by mohla zakotviť aj výroba ďalšieho, bližšie nešpecifikovaného elektrického auta. Nástup produkcie elektrických Volkswagenov v Embdene a Zwickau nemusí znamenať, že ich výrobné kapacity v budúcnosti postačia. Koncern má v pláne výrobu niekoľkých elektrických áut, po modeli ID.3 príde elektrické SUV ID.4, svoj elektrický crossover už má pripravený aj Škoda a hovorí sa aj o ďalších koncernových značkách. A tu má silné slovo opäť bratislavský závod VW, ktorý už skúsenosti s výrobou elektromobilov má (elektrické Citigo, Up!, Mii).

VW Passat musí uvoľniť pozíciu elektrickému VW ID.3. Elektrické autá si chce Volkswagen zatiaľ vyrábať u seba doma.

Šéf výrobnej divízie Andreas Tostmann zatiaľ všetky prezentované správy a dohady označuje za špekulácie a nič nepovažuje za definitívne rozhodnutie. Priznal však, že koncern momentálne rieši prerozdeľovanie výrobných kapacít a situáciu musí riešiť urgentne. Konečné rozhodnutie o novej výrobe v bratislavskom závode VW by malo padnúť ešte do konca tohto roka.