Volkswagen Scirocco R

Čo zmenili? Je toho dosť, aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá. Volkswagen vymenil hlavné bi-xenónové svetlomety a LED denné svietenie. V zadných svetlách tiež použil LED technológiu. Povinnou jazdou faceliftu býva výmena nárazníkov, Nemci ju splnili a Sciroccu R dopriali agresívnejší predný nárazník s novou maskou chladiča a športovejší zadný nárazník. Vymenili aj tretie dvere, alebo ak chcete veko kufra.

Volkswagen pripravil pre Scirocco R nové svetlá

Volkswagen v interiéri Scirocca R použil kvalitnejšie materiály a prepracoval palubnú dosku, na ktorú pridal ukazovateľ plniaceho tlaku turba, teploty oleja a stopky. Vynovil aj prístrojovú dosku, volant, či výduchy klimatizácie. Do faceliftovaného Scirocca montujú aj lepší audio systém Dynaudio.

Kým VW Golf R s pohonom všetkých kolies 4Motion dostane z 2,0 TSI motora rovných 300 koní, Sciroccu R musí stačiť 280 koní na prednej náprave.

To najzaujímavejšie však vyviedli autu pod kapotou. Montujú sem nový motor rady EA888, ktorý nájdeme napríklad aj v Seate Leon Cupra. V Sciroccu 2,0 litrový TSI vyladili na 280 koní (pred faceliftom 265 k) a hovoria, že má o 19% nižšiu spotrebu ako predtým. Auto si vypýta 8 l / 100 km, zasmradí životné prostredie emisiami 187 g/km CO2 a spĺňa normu Euro 6. Scirocco R ako jediné z rodiny VW nevybavila automobilka „obľúbeným“ štart/stop systémom.

Motor EA888, z ktorého dostane Golf R 300 koní a Scirocco R 280 koní

Všetci vieme, že Scirocco je predokolka, no Volkswagen ma v ponuke aj nadupanú štvorkolku Golf R. Ten dokáže z rovnakého motora vytlačiť až 300 koní, ktoré prenáša pomocou najnovšej generácie 4Motion na všetky kolesá. Obidvom autám fabrika elektronicky obmedzila topspeed na 250 km/h. Podobne ako Scirocco aj Golf R dokáže jazdiť úspornejšie. Automobilka hovorí o 18% lepšej spotrebe, čím si v kombinácii s DSG prevodovkou predstavuje 6,9 l / 100 km.

Volkswagen Golf R