Včera sme priniesli prvé informácie o novom Golfe R. Automobilka predstavila prvý obrázok a niekoľko detailov. Dnes sme opäť o niečo múdrejší. VW zverejnil v podstate všetky dôležité informácie, ktoré by sme chceli poznať. Prekvapením je, že Golf R bude rýchlejší ako Audi S3, od ktorého si novinka požičia techniku.

Dobre vieme, že Golf R siedmej generácie bude mať pod kapotou dvojlitrový benzínový preplňovaný motor. Jeho výkon bude 221 kW (300 k) spolu s maximálnym krútiacim momentom 380 Nm. To znamená, že medzigeneračne Golf R zosilnel o 22 kW (30 k) a 30 Nm. To rozhodne stačí na to, aby v porovnaní so svojim predchodcom podával lepšie jazdné výkony.

 

S automatickou prevodovkou DSG dosiahne Golf R 100 km/h za 4,9 sekundy. O jednu desatinu dokonca prekonáva Audi S3 Sportback. S manuálnou prevodovkou dosiahne túto rýchlosť za 5,3 sekundy s rovnakým náskokom pred svojim darcom orgánov. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h.

 

Nový Golf R dostane agresívnejšie nárazníky.

Golf R bude rýchlejší ako Audi S3, od ktorého si požičiava techniku. Navyše v porovnaní s predchádzajúcou generáciou bude pravdepodobne lacnejší a dosiahne lepšiu priemernú spotrebu.

VW tvrdí, že novinka bude mať v porovnaní s predchádzajúcou generáciou lepšiu papierovú spotrebu o 18 %. Golf R s prevodovkou DSG si priemerne vypýta len 6,9 l/100 km. V realite samozrejme môžeme očakávať vyššie číslo.

 

Novinka bude v porovnaní s obyčajným Golfom o 20 mm nižšia. Dokonca aj GTI je vyššie o 5 mm. VW v základnej výbave ponúkne pohon všetkých kolies Haldex piatej generácie, elektronický diferenciál XDS, 18 palcové zliatinové kolesá, predné bi-xenónové svetlá, zadné LED svetlá, štyri koncovky výfukov a v interiéri kožu a Altancaru.

 

Včera sme mohli vidieť iba túto tajomnú fotografiu.

Za príplatok dostanete adaptívny systém DCC, ktorý ponúkne nastavenie tlmičov Eco, Normal, Individual a Race. Extra sú spoplatnené napríklad aj 19 palcové disky. Rovnako ako GTI, tak aj R bude mať systém progresívneho riadenia. Od krajnej polohy do krajnej polohy bude mať vodič k dispozícii 2,1 otáčky volantu. Obyčajný Golf na to potrebuje 2,75 otáčky.

 

Brzdy dostanú vpredu 340 mm kotúče, ktoré budú mať vzadu priemer 310 mm.

 

Cenu nového Golfu R síce nepoznáme, no dostupné informácie naznačujú, že bude lacnejší ako svoj predchodca. Rovnako nie je jasný termín uvedenia na trh. Všetko sa však pravdepodobne dozvieme na autosalóne vo Frankfurte.

 

Zdroj: autoexpress.co.uk

Prečítajte si aj:  VW vo Frankfurte predstaví 300 koňový Golf R!