Pred pár dňami som predstavil článok, že o ťahač Tesla truck má asi najväčší záujem americký pivovarnícky gigant. Ten zložil zálohu na 40 kusov v nezverejnenej sume. Nemyslel som si, že ho do pár dní niekto prekoná... A predsa sa našiel silnejší hráč na trhu. Je ním spoločnosť Pepsi. Tá navýšila objednávku 2,5-násobne. To už je potom slušná záloha. :) 

Pepsi predbehla pivovar. Objednala si až 100 kusov elektrických nákladiakov.

PepsiCo má vo svojom portfóliu podchytený potravinársky trh veľmi dobre. Okrem Pepsi vyrábajú nápoje, medzi ktoré patrí  Mirinda, 7Up, Mountain Dew, Rockstar, Evervess, Schwip Schwap a od roku 2000 aj TOMA. Vedeli ste, že pod ich krídla patria aj zemiakové chipsy Lay's?  

TESLA ŤAHAČE BUDÚ SLÚŽIŤ NAJVÄČŠIEMU PIVOVARU SVETA. AŽ 40 KUSOV!

TESLA ŤAHAČE BUDÚ SLÚŽIŤ ...

Najväčší pivovar sveta Anheuser-Busch InBev nezaváhal a objednal 40 ťahačov Tesla poháňaných na elektrinu. Správu ...

10. 12. 2017
MÁ ELEKTRICKÝ KAMIÓN REÁLNE UPLATNENIE? TAK SKORO ASI NIE!

MÁ ELEKTRICKÝ KAMIÓN REÁLNE UPLATNENIE? ...

Kým doteraz hovorili vo veľkom len o osobných autách na elektrinu, nákladnú dopravu zatiaľ tak často nepretriasali. ...

04. 12. 2017

"Zodpovednosť PepsiCO je dbať na životné prostredie," Josef Neumann, komerčný riaditeľ PepsiCO pre SR a ČR.

Rovnako, ako v pivovare, tak aj v Pepsi chcú dosiahnuť zníženie priamo produkovaných emisií v ich vozových parkoch. To ohlásili dnes v Seatle, kde prezradili, že sa stali zatiaľ najväčšími zákazníkmi na elektronákladiaky. 

 

Popravde nevidím zmysel takých nárazových objednávok v prípade ťahačov Tesly. Elon Musk je svetoznámy preťahovaním dodacích dôb. A možno to celé spočíva len v zobraní zálohy, a celé to čoskoro padne... Neviem, uvidíme. Osobne by som zálohu na niečo neexistujúce, resp. na niečo nerozbehnuté nedal. A nie to ešte na 100 kusov, keď celkový počet objednávok podľa agentúry Reuters zatiaľ činí len 267 kusov. Produkcia by sa na plné obrátky mala rozbehnúť až v r2019.

 

Pepsi chce týmito súpravami prepravovať svoje produkty priamo z veľkovýroby do skladov, ale aj k maloodberateľom.  Aktuálne vo vozovom parku značky je 10 000 nákladiakov na tradičné palivá. Do roku 2030 chcú emisie svojho vozového parku zredukovať o 20 %. V Pepsi už začali špeditéri preskúmavať najlepšie trasy, kde by mohli byť elektro-nákladiaky najefektívnejšie využité. 

Popravde nevidím zmysel takých nárazových objednávok v prípade ťahačov Tesly. Elon Musk je svetoznámy preťahovaním dodacích dôb. A možno to celé spočíva len v zobraní zálohy, a celé to čoskoro padne? Neviem, uvidíme. Osobne by som zálohu na niečo neexistujúce, resp. na niečo nerozbehnuté nedal. A nie to ešte na 100 kusov, keď celkový počet objednávok podľa agentúry Reuters zatiaľ činí 267 kusov. Produkcia by sa na plné obrátky mala rozbehnúť až v r2019.
 
Pepsi chce týmito súpravami prepravovať svoje produkty priamo z veľkovýroby do skladov, ale aj k maloodberateľom.  Aktuálne vo vozovom parku značky je 10 000 nákladiakov na tradičné palivá. Do roku 2030 chcú emisie svojho vozového parku zredukovať o 20%. V Pepsi už začali špeditéri preskúmavať najlepšie trasy, kde by mohli byť elektro-nákladiaky najefektívnejšie využité. 
 

Zdroj: go.newfusion

Foto: thetorquereport.com