Alfa Romeo je jedna z mála automobiliek, ktoré najprv predstavia model vo výkonnejšej, alebo najvýkonnejšej verzii a až postupne pridávajú slabšie motory. Tak to bolo pri Giulii a rovnaké je to pri SUV Stelvio. Vozidlo predstavili s najvýkonnejším motorom vo verzii QV a aj s druhým najvýkonnejším 280-koňovým dvojlitrom v edícii First Edition. Potichu sa k nim pridal aj vznetový motor s výkonom 156 kW (210 k). Až po nich nasledujú ďalšie dve motorizácie, obe „slabšie“. Jedna je zážihová a jedna vznetová.

Keďže Stelvio je SUV model, boli spomenuté motory kombinované s pohonom všetkých kolies. Jeden z dvoch nových motorov však bude dostupný ako verzia s pohonom len zadných kolies. Pôjde o najslabšiu zatiaľ dostupnú verziu so vznetovým motorom.

Podľa dostupných informácií má byť turbodúchadlo vybavené snímačom otáčok, čo by mohlo znamenať, že v infotainmente bude k dispozícii aj tento údaj.

Turbo benzín bude už tretím predstaveným zážihovým motorom po QV-čku a 208 kW (280 k) verzii dvojlitrovej pohonnej jednotky. Tá teda v „oklieštenej“ verzii ponúkne „len“ 147 kW (200 k) a krútiaci moment 330 Nm. Motor disponuje elektrohydraulickým ovládaním ventilov MultiAir a 200-barovým vstrekovacím systémom.

Stelvio už bude dostupné aj s pohonom len zadnej nápravy.

Dvojliter je kombinovaný výlučne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies Q4. Dynamické parametre nie sú na SUV zlé. Maximálna rýchlosť atakuje 215 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 7,2 sekundy.

Druhým predstaveným motorom je najslabší variant, vznetový 2,2-litrový celohliníkový štvorvalec s maximálnym výkonom 133 kW (180 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 450 Nm. Motor využíva najnovšiu generáciu vstrekovania MultiJet so vstrekovacím tlakom 2 000 bar.

Nové motorizácie budú nateraz základom pre toto stredne veľké SUV.

Variabilná geometria lopatiek turbodúchadla je ovládaná elektronicky a znižuje tak dobu odozvy na pedál akcelerátora. Podľa dostupných informácií má byť turbodúchadlo vybavené snímačom otáčok, čo by mohlo znamenať, že v infotainmente bude k dispozícii aj tento údaj.

Slabší vznetový ekvivalent je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom zadných kolies. Na rýchlosť 100 km/h akceleruje za 7,6 sekundy a maximálna rýchlosť je 210 km/h. Na vznetový základ postačujúce údaje. Zaujímavosťou tejto verzie je vďaka pohonu len zadných kolies pohotovostná hmotnosť na úrovni 1 604 kg.