06.02.2016

Audi RS Q3 performance má 367 k. Stovku dá za 4,4 s

Audi predstavilo ďalší model s označením performance. Tentokrát prešla úpravou už tak dosť výkonná RS Q3, ktorá má pod kapotou 2,5-litrový benzínový päťvalec TFSI s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 450 Nm. Vďaka tomu „vystrelí“ na stovku za 4,8 s. Nemcom ale napadlo, že by ostrú Q3 mohli spraviť ešte ostrejšou. RS Q3 performance má okrem vyššieho výkonu aj mierne upravený vzhľad. Novinku uvidíme po prvýkrát na autosalóne v Ženeve.

Pri pohľade na exteriér si môžeme všimnúť nový predný nárazník. Zadná časť sa skoro vôbec nezmenila, akurát difúzor by mal byť o niečo väčší. Niektoré časti karosérie majú matnú titánovú farbu a spolu s modrým lakom Ascari tvoria dobrú kombináciu. Za zmienku stoja aj 20 palcové kolesá a čierne/červené brzdové strmene. Vo vnútri nájdeme športové sedadlá prešívané modrou niťou a karbónové doplnky.

Audi RS Q3 performance má väčší výkon a upravený software prevodovky. Vďaka tomu dá stovku za 4,4 sekundy.

Najviac zmien sa odohralo pod kapotou. 2,5-litrový päťvalec TFSI má 367 koní a 465 Nm. Vďaka nárastu výkonu o 27 koní a vyššiemu krútiacemu momentu o 15 Nm zrýchli RS Q3 performance na stovku za 4,4 sekundy. To je o 0,4 menej, ako u „obyčajnej“ RS Q3. Zväčšila sa aj maximálna rýchlosť na 270 km/h. Priemerná spotreba má byť 8,6 l/100 km. 

Zlepšenie dynamiky má na svedomí aj nový software sedemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky S tronic. Štandardom je pohon všetkých štyroch kolies, za príplatok bude možné objednať adaptívne tlmiče. Na záver môžeme dodať, že RS Q3 performance sa dá v Nemecku už objednať a cena začína na 61 000 €.

zdroj: motor1



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

06.02.16 12:06 | Alfista
Nech sa páči, ďalší dizajnový "skvost" tvorcov ľudového vozítka :-))

odpovedať

06.02.16 20:03 | martin172
Možno sa na mna niekto nahnevá ale také auto je úplne nanič :D Je to znížené takže ani do terénu sa s tým moc nedá ísť a každý lepší hothatch ho dá dole a ešte bude pri tom aj zábavnejší a úspornejší. Radšej športové kombi ked už tak... napr golf R variant si zoberie každý rozumný človek namiesto tohoto mastodonta a ešte aj ušetrí :D

odpovedať

07.02.16 02:10 | Clippy

283

89

Tak lakadlom tu moze byt napr. ten 5-valec, ktory sa len tak nevidi a oproti 4-valcom ma urcite vacsi charakter. Ale ano, je to relativne zbytocne auto, a aj recenzie klasickej "ne-performance" RSQ3 boli dost vlazne. Naozaj nechapem, preco sa radsej viac nevenovali Q5-ke, ktora by sportovu upravu ocenila urcite viac. Toto nema ani kufor, ani svetlu vysku, ani miesto vnutri. By ma zaujimal profil cielovej skupiny pre toto ostre micro-SUV, aj to, co Audi ocakava od tohto modelu.
Jazdím na: Audi RS4 B8 Avant Nogaro

odpovedať

2 | 0

07.02.16 19:01 | R1S0
Clippy - ja by som povedal, ze je to konkurent pre rr evoque.... male cuv do mesta, pre 1+1 osoby, ktore sa hra na stylovy doplnok.... v tomto pripade predsa len trosku viac sviznejsi ako cokolvek v danej kategorii...

odpovedať

android aplikacia

Najnovšie komentáre