O elektrickom koncepte Škoda Vision E, ktorým plánuje mladoboleslavská automobilka vstúpiť na trh elektromobilov, sme už písali. Dnes tu máme sériu obrazového materiálu, ktorý prezentuje pohľad do interiéru tohto prvého elektrického konceptu od Škodovky. Čo je na ňom zaujímavé?

Škoda s predstavovaním elektromobilu neponáhľa. Koncept Vision E má mať svetovú premiéru už tento rok na autosalóne v Šanghaji, avšak voči iným výrobcom má niekoľkoročné meškanie. Nie, že by to bolo zlé, výrobca zatiaľ mohol vychytať určité problémy. Sériové auto príde totiž až v roku 2020.

Automobil ponúka každému pasažierovi vlastný displej, cez ktorý má prístup k zábavným funkciám.

Najvýraznejším dizajnovým prvkom v interiéri je absencia B-stĺpikov a otváranie dverí proti sebe. Interiér bude štvormiestny, ale nie tak, ako sme zvyknutí. Vo vnútri budú 4 samostatné a dokonca otočné sedadlá, ktorým nebude sekundovať stredový tunel. Ten totiž úplne chýba.

Škoda plánuje do roku 2025 okrem plug-in hybridných modelov predstaviť tiež 4 elektrické vozidlá. Každý štvrtý vyprodukovaný typ má byť totiž elektromobilom. Uvidíme časom, ako sa k tejto vízii postaví automobilka o pár rokov a či je to reálny cieľ.

Vráťme sa však k Vision E. Štyri škrupinové sedadlá majú inovatívne operadlá a vďaka dlhému rázvoru a krátkym previsom je interiér vzdušný a rozmerovo veľkorysý. Sedadlá sú vo zvýšenej pozícii a dajú sa otáčať o 20°. Pri otvorení dverí sa natočia smerom von a po ich zavretí sa automaticky pootočia do svojej predchádzajúcej pozície.

Priestranný interiér má pre každého cestujúceho vlastný monitor.

V strede palubnej dosky je dotykový displej, na ktorom si môžu cestujúci prezerať funkcie infotainmentu a ovládať službu Škoda Connect. Automobil ponúka každému pasažierovi vlastný displej, cez ktorý má prístup k zábavným funkciám. Spolujazdec má monitor na palubnej doske, zadní pasažieri na operadlách predných sedadiel.

Ovládanie systému je pre zadných spolucestujúcich umiestnené medzi zadnými sedadlami a pre spolujazdca na pravej lakťovej opierke. V každých dverách sa nachádza phonebox, v ktorom si môžu pasažieri bezdrôtovo nabíjať telefón. Ambientné osvetlenie v dekoračných lištách ponúka na výber 10 rôznych farieb. Zaujímavosťou je, že pri autonómnom režime jazdy sa predné sedadlá nastavia do komfortnej polohy a upraví sa tiež poloha volantu. Uvidíme, ako bude vyzerať koncept naživo na autosalóne v Šanghaji. Sériový elektromobil, ktorý postavia na základoch Vision E, predstaví Škoda v roku 2020.