Jaguar XF Sportbrake patrí do prémiového segmentu kombi vozidiel vyššej strednej triedy. Novinka prakticky vo všetkom vychádza zo sedanu XF, preberá z neho motory, ako aj príplatkové prvky výbavy. Má však niekoľko noviniek a zaujímavostí, a to dokonca v rámci celého segmentu vozidiel, v ktorom konkuruje A6 Avant, BMW radu 5 Touring a Mercedesu E modelu T. O čo konkrétne pôjde?

Bez kombi verzie to mal doteraz britský sedan ťažké. To sa s príchodom novinky mení a zákazník tak môže vyberať z viacerých možností. Autá karosérie kombi sú hlavne v Európe obľúbené viac ako na iných kontinentoch, preto mať ho v ponuke je kľúčové práve na starom kontinente.

Jaguar XF Sportbrake ponúkne ovládanie panoramatickej strechy gestami.

Jaguar bude novinku ponúkať v 5-tich líniách výbavy: Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a najvýkonnejší model bude mať prívlastok S. Dizajn prednej časti voči sedanu takmer nezmenili, ten si zachováva DNA nových Jaguarov. Zadná časť je však zmenená a preberá štýl nového SUV F-Pace.

Ovládanie gestami? Iba pre strechu a batožinový priestor

Voči sedanu ponúkne kombi až 1,6 m2 veľkú presklenú strechu. Spolu s ňou sa spája novinka, ktorú bude mať kombi verzia navyše voči sedanu a prakticky voči hocijakému inému modelu. Ide o ovládanie zatvárania a otvárania panoramatickej strechy gestami. Áno, ovládanie gestami je pravdepodobne nový módny hit, a tak po BMW a VW s ním prichádza aj Jaguar. V tomto prípade však s inou funkciou. Kým v BMW ovládate gestami hlasitosť ozvučenia, prijímate hovor, alebo vypínate LCD, Jaguar ponúkne iné.

Kombík zdieľa so sedanom prakticky celú prednú časť.

Batožinový priestor má objem 565 l, čo je v rámci triedy štandardom, ktorý neurazí, ale ani neohúri. Po sklopení zadných sedadiel objem narastie na 1 700 l. Zadná náprava využíva vzduchové odpruženie pre udržanie konštantnej svetlej výšky, ktoré je v sériovej výbave. K dispozícii bude za príplatok aj adaptívne tlmenie.

Rozdelenie hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 50:50 zabezpečujú aj dvere batožinového priestoru z polyméru. Novinka je dlhá 4 955 mm, voči predchodcovi tak automobil skrátili o 6 mm. Rázvor však narástol až o 51 mm na 2 960 mm. Koeficient odporu vzduchu cx je na úrovni 0,29. K dispozícii je celá paleta asistenčných systémov zo sedanu.

Panoramatická strecha to v kombíku dotiahla na ovládanie gestami.

Na výber budú u nás 2 vznetové a 1 zážihový motor. Vznetový dvojliter môže byť naladený na 3 výkonové verzie. Najslabšia má 120 kW (163 k) a pohon len zadnej nápravy. Stredný dvojliter s maximálnym výkonom 132 kW (180 k) môže byť k dispozícii ako zadokolka aj ako štvorkolka. Najsilnejší z nich má 176 kW (240 k) a kombinujú ho len s pohonom AWD. Šesťvalec bude v ponuke tiež len ako štvorkolka s maximálnym výkonom 221 kW (300 k).

Zážihový základ má zdvihový objem 2,0 litra, pre Európu je v ponuke len ako zadokolka a ponúkne 184 kW (250 k). V Európe zatiaľ nedostupný bude jediný zážihový šesťvalec s pohonom všetkých kolies a výkonom 280 kW (380 k). Všetky verzie sú kombinované s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, iba základný vznetový štvorvalec je v sérii s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Za príplatok je, samozrejme, možné k nemu objednať automat. Tak čo by ste si vybrali vy? A6-ku, 5-ku, E-čko alebo XF-ko v kombíku?