Atmosférické motory sú v dnešnom svete čoraz väčšou vzácnosťou. Aj luxusné športové značky ako Ferrari, Porsche, Aston Martin, či McLaren pomaly prechádzajú k prepĺňaným motorom. Posledným mohykánom v tomto segmente tak zostáva Lamborghini. Ako dlho im to ešte vydrží? Ako vidí budúcnosť značky jej šéf Stefano Domenicali?

"Motor V12 zostane atmosférický tak dlho, ako to len bude možné, pretože budeme zrejme jediní, ktorí ho budú mať. Čím viac sa zaoberáme elektrifikáciou, tým viac vidíme, že trh pre naše V12 je veľmi, veľmi veľký," Stefano Domenicali, šéf Lamborghini.

Urus bude prvým hybridom značky Lamborghini a na istý čas aj jediným

Ani Lamborghini nechce zaspať dobu a už čoskoro prinesie aj elektrifikovaný model. Druhou pohonnou jednotkou v chystanom SUV Urus totiž bude plug-in hybrid. Už teraz je však jasné, že ho neuvidíme skôr ako v roku 2020. A čo športové typy? Dostane sa hybridná technológia aj do ich útrob? Zrejme áno, ale tak skoro to nebude. Domenicali totiž vyjadril obavu, že by prišli o svoj charakter: "Charakter auta, DNA auta, dynamika, ťažisko, emócie. S plug-in hybridom by sme nemohli robiť to, čo robíme doteraz. Uvidíme v budúcnosti, ale nepredpokladám, že to bude skôr ako v roku 2025-2028. Nepredávame iba autá, predávame emócie. Nemôžeme sa schovávať za tvrdenie, že chceme zostať tradiční, ale musíme si byť istí, že keď prejdeme na nové technológie, budú životaschopné z ekonomického hľadiska. Ľudia, ktorí dnes tvrdia, že zarábajú na elektrifikácii, klamú. Súčasné investície sú totiž vysoké."

 

No nielen elektrifikovaný pohon je v súčasnosti horúcou témou. Druhou stále aktuálnou témou je prepĺňanie. Dostanú motory Lamborghini turbo? "Pravdepodobne áno, ale nie všetky typy, ktoré máme. V blízkej dobe sa rozhodneme aká bude budúcnosť motora V10, ale V12 zostane atmosférický tak dlho, ako to len bude možné, pretože budeme zrejme jediní, ktorí ho budú mať. Veríme, že potenciál atmosférických motorov je veľmi silný a hodnotný. Čím viac sa zaoberáme elektrifikáciou, tým viac vidíme, že trh pre naše V12 je veľmi, veľmi veľký," povedal Domenicali na tému motorov.

 

Zdroj: caradvice