Náhrada Huracánu bude už tretím plug-in hybridom Lamborghini. S touto technikou bolo predstavené Revuelto, objaví sa v modernizovanom Uruse a rovnakou cestou sa vydá aj pripravovaná nová generácia najmenšieho modelu značky.

Technické špecifikácie auta Taliani taja zatiaľ celkom úspešne, takže netušíme, či sa pred zadnou nápravou novinky objaví benzín-elektrický pohon z SUV. Je to pravdepodobné. Britský Autocar však naznačuje, že je možná aj iná alternatíva: nový agregát individuálne navrhnutý práve pre tento konkrétny model, ktorý by kompaktnému superšportu dal potrebnú dávku exkluzivity a výnimočnosti.

2 alebo 3 elektromotory?

Pokiaľ ide o základnú konštrukciu, je asi nepravdepodobné, aby malé Lambo dostalo kompletne karbónový monokok. Pravdepodobnejšia je kombinácia lacnejšieho hliníka s uhlíkovým kompozitom, pričom stredná časť má byť navrhnutá tak, aby sa do tunelu (teda čo najbližšie k ťažisku) zmestili prídavné trakčné batérie.

Revuelto dostalo k 6,5-litrovému dvanásťvalcovému motoru hneď trojicu priestorovo veľmi úsporne navrhnutých elektromotorov od britskej firmy Yasa. Dva z nich poháňajú prednú nápravu, tretí je integrovaný do osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky a celkovo vozidlo produkuje systémových 1015 koní.

Finálne číslo výkonu malého modelu bude bezpochyby nižšie, a preto je na mieste otázka, či tiež zreplikuje technickú konfiguráciu Revuelta, alebo konštruktéri použijú menší počet elektromotorov. Repríza 1:1 je asi menej pravdepodobná, napríklad aj kvôli snahe udržať nízku hmotnosť, a záleží tiež na tom, či chce Lamborghini naďalej ponúkať základný model s pohonom zadných i všetkých kolies.

Otázna je tiež veľkosť prídavného akumulátora. Revuelto dostalo články s kapacitou 3,8 kWh, menší model by teoreticky mohol mať o niečo viac kilowatthodín a zvládnuť tým pádom v čisto elektrickom režime väčší počet kilometrov, dôležitá ale bude už spomínaná váha a bude preto zaujímavé sledovať, na akej hodnote Taliani nájdu ten správny balans.

Z jednej „liahne“

A ešte dve zaujímavosti... Nástupca Huracánu má vznikať na rovnakej výrobnej linke ako Revuelto. Niečo také Lamborghini bežne nerobí, o to viac je ale možné, že oba modely budú (v snahe znížiť produkčné náklady) zdieľať niektoré komponenty.

Druhá vec, ktorá stojí za pozornosť, je pripravovaný systém aktívneho ovládania geometrie počas jazdy. Lamborghini nedávno oznámilo vývoj techniky s označením Active Wheel Carrier, pričom plynulou zmenou zbiehavosti či odklonu dokáže údajne zrýchliť auto na Nürburgringu o zhruba 5 sekúnd na jedno kolo. A je dosť možné, že ju ako prvé dostane práve kompaktné Lambo.

zdroj: Autocar