Maťo Homola štartoval v 4. kole Slovenského Okruhového Pohára a s Lotusom Exige GT vybojoval skvelé 2. miesto v oboch pretekoch.

Maťo Homola je momentálne na 2. mieste v hodnotení triedy TC2T v Európskom šampionáte cestovných automobilov ETCC 2014. Svojmu BMW 320TC WTCC však bol tento týždeň tak trochu „neverný". V Maďarsku totiž pretekal v známom Lotuse Exige GT s dvojlitrovým motorom, ktorý pripravujú v českom tíme KT Motorsport.

Mato Homola SOP

Hoci v tomto aute nikdy predtým nesedel, veľmi rýchlo si na odlišný jazdný štýl zvykol: „Je to pre mňa veľmi cenná skúsenosť. Pre môj jazdecký rast je dôležité vedieť sa prispôsobiť aj inému vozidlu," povedal po návrate z Maďarska Maťo Homola. „Kolo po kole som sa zlepšoval. Kvalifikácia mi veľmi nevyšla, lebo som netrafil v premávke čisté kolo. V pretekoch som si to však vynahradil, veď moje najrýchlejšie kolo bolo o 6 sekúnd lepšie ako kvalifikačné." Do cieľa oboch pretekov napokon prišiel Maťo na skvelom 2. mieste za Petrom Mandelíkom, ktorý má s obdobným Lotusom Exige GT nenahraditeľné skúsenosti. „Výborne sme si zapretekali, 18 súperov som obiehal o kolo, takže som si užil na trati aj súboje, hoci pod modrými vlajkami. Do celkového hodnotenia som ale v konečnom zúčtovaní nezasiahol. Na vlastnú žiadosť som totiž štartoval mimo poradia, aby som chalanom, ktorí sa v tomto seriáli snažia celú sezónu, nebral body pri mojom možno jednorázovom zvezení. Celkovo hodnotím túto skúsenosť veľmi pozitívne a určite budem aj z tohto tréningu ťažiť vo FIA ETCC. Touto cestou sa chcem poďakovať Tomášovi Kusému (KT Motorsport), že mi umožnil tento tréning a aj Jarovi Krajčímu, ktorý mi počas celého dňa asistoval a pomáhal."

Mato Homola SOP

Záverečné kolo Európskeho pohára cestovných automobilov ETCC 2014 sa pôjde na okruhu Enna Pergusa v Taliansku až v septembri. Maťo Homola v ňom chce útočiť na celkový triumf. Na lídra Karamyševa stráca 23 bodov, no v hre je ich ešte 46.