Škoda Yeti končí a namiesto nej prichádza typ Karoq. Zmena názvu je trochu prekvapujúca, ale naznačili ju už predchádzajúce reporty. Škoda Karoq údajne nie je priamym nástupcom Yetiho a preto prišla zmena názvu, ale rozmermi už na prvý pohľad zas tak odlišné nie sú. Je to zjavne tá istá kategória áut.

Karoq nielen vyzerá ako zmenšený Kodiaq, on ním aj v skutočnosti je. Obe autá stoja na rovnakej modulárnej platforme MQB. Na rovnakých základoch stojí aj nový Volkswagen Tiguan a Seat Ateca.

Karoq pripomína Kodiaq, ale aj Atecu od Seatu

Súčasný Yeti ma rozmery 4222 mm x 1793 mm x 1691 mm. Rázvor má 2576 mm. Karoq má na dĺžku 4382 mm, na šírku 1841 mm a na výšku 1605 mm. Rázvor má 2638 mm (verzie 4x4 majú 2630 mm). Zásadne väčšie auto to teda nie je a mnoho iných typov medzigeneračne narastie aj viac. Zmena názvu je o to viac prekvapivá, ale možno sa Číňanom zle vyslovuje Yeti a preto prišla zmena. Čína je totiž najdôležitejším trhom pre Škodovku a vidno to aj na dizajne, ktorý sa odvracia od jednoduchej európskej elegancie.

 

Karoq nielen vyzerá ako zmenšený Kodiaq, on ním aj v skutočnosti je. Obe autá stoja na rovnakej modulárnej platforme MQB. Na rovnakých základoch stojí aj nový Volkswagen Tiguan a Seat Ateca. Vyzerá to tak, že Karoq bude priamo konkurovať Seatu. Rozmery sú totiž takmer identické. Samozrejme, môžeme očakávať aj rovnakú koncernovú techniku, len prezlečenú do iného kabátu.

Škodovka nezabudla zverejniť ani na „najdôležitejšiu hodnotu“, a tou je objem kufra. V základe má 521 litrov, po sklopení zadných sedadiel narastie objem na 1630 litrov. Za príplatok budú k dispozícii aj posúvateľné zadné sedadlá VarioFlex. V tomto prípade je kapacita kufra variabilná od 479 litrov do 588 litrov. Zadné sedadlá budete môcť aj úplne vybrať a v tomto prípade narastie objem batožinového priestoru až na 1810 litrov.

 

Základom bude trojvalec 1,0 TSI s výkonom 85 kW (115 koní). V ponuke sa objaví aj novinka v podobe 1,5 TSI EVO s vypínaním valcov. Z naftových motorov nebude chýbať 1,6 TDI a 2,0 TDI. Najvýkonnejšou motorizáciou bude 2,0 TDI s výkonom 140 kW (190 koní). V ponuke bude 6-stupňový manuál a 7-rýchlostná dvojspojka DSG. Samozrejmosťou bude k niektorým verziám aj pripájateľný pohon všetkých kolies Haldex. Presné špecifikácie a výbavy prezradí automobilka neskôr.

 

Viac informácií sa dozvieme už 18.5. na svetovej premiére, ktorá sa uskutoční v Štokholme vo Švédsku. Karoq vstúpi na trh v priebehu druhej polovici roka 2017.

 

Zdroj: tlačová správa

Foto: Škoda, carmagazine

ELEKTRICKÁ ŠKODA VISIONE NEPOTREBUJE KÁBEL. JE TO KODIAQ COUPÉ?

ELEKTRICKÁ ŠKODA VISIONE NEPOTREBUJE ...

O tom, že Škoda tiež pripravuje športovejšie tvarované SUV na báze typu Kodiaq, už aj vrabce čvirikajú. My sme ...

18. 04.
TEST: SEAT ATECA 2,0 TDI 7-ST. DSG 4DRIVE

TEST: SEAT ATECA 2,0 TDI 7-ST. DSG 4DRIVE

Seat bol v nedávnej minulosti v rámci koncernu VW akousi šedou myškou, ktorá nepútala veľa pozornosti. To sa zmenilo s ...

12. 02.