Pamätáte sa ešte na najluxusnejší Opel, ktorý kedysi konkuroval BMW 7 alebo Mercedes-Benz triedy S? Senator B, luxusný Opel, je dávnou minulosťou. Tento rok je to 30 rokov, čo ho predstavili. Zákazníkov, žiaľ, veľmi nepresvedčil. Preto ďalšieho nástupcu už nedostal a jeho úlohu mal prevziať typ Omega.

Opel v minulosti vyrábal modely z luxusnej triedy, ktoré smelo konkurovali BMW radu 7 alebo Mercedes-Benz triede S. Avšak klesajúci dopyt o ne prinútil výrobcu stiahnuť sa z triedy luxusných áut. Zostal síce vo vyššej strednej triede s typom Omega, aj tá však po druhej generácii skončila. Tento trend je, žiaľ, typický pre takmer všetky neprémiové značky.

Upravený Irmscher zvládal zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy, čo bolo veľmi blízke číslo k vtedajšiemu BMW M5 alebo Mercedes-Benz W124 500E.

Dnes má Opel najluxusnejší typ Insignia, teda konkurenciu pre VW Passat, Škodu Superb a Ford Mondeo. Opel Senator teda bol posledný luxusný model značky, ktorý v druhej generácii začali predávať presne pred 30 rokmi.

Dvojzónová klimatizácia, palubný počítač, LCD displej alebo vyhrievanie sedadiel, to všetko ste mohli mať v 80-tych rokoch v Opel Senator B.

Opel Senator generácie B prišiel na trh ako predĺžená verzia vtedajšieho typu Omega A. Bol to jeden z posledných modelov (spolu s Omegou A a B), ktorý mal pohon zadnej nápravy. Existoval v dvoch verziách, v základnej a v luxusnejšej CD. Základná výbava bola na tú dobu a triedu naozaj slušná. Aj keď išlo o luxusnú triedu, v 80. rokoch ste u BMW a Mercedesu museli priplácať aj za klimatizáciu. V Opeli Senator B nie.

Opel Senator B bol konkurentom pre 7-mičku a triedu S.

Špecialitou Oplu Senator B bol sériovo dodávaný posilňovač riadenia Servotronic, ktorý menil tuhosť ovládania volantu podľa rýchlosti. Čím rýchlejšie ste išli, tým väčšiu ovládaciu silu ste museli vykonať na pohyb volantom. Na mieste však dokázali otočiť volantom aj deti. U BMW ste za tú vymoženosť museli priplácať.

Lepšia výbava CD už obsahovala aj klimatizáciu, tempomat, alebo chladenú schránku pred spolujazdcom, čo bola výnimočnosť pre Senator. Ďalej tu boli elektrické okná s dojazdmi, vyhrievané predné sedadlá alebo podvozok s meniteľnou tuhosťou (Comfort, Medium, Sport). Za príplatok zostalo ešte napríklad elektricky ovládané strešné okno, LCD prístrojový panel, kožený interiér alebo vyhrievanie zadných sedadiel.

Pod prednou kapotou ste nenašli nič menšie ako 6-valec a tiež žiadny vznetový motor. Na začiatku boli dostupné 2 zážihové 6-valce, menší 2,5-liter a väčší 3,0-liter. Menší mal 103 kW (140 k) a 201 Nm, väčší 130 kW (177 k) a 235 Nm. Neskôr menší z ponuky nahradil 2,6-liter s maximálnym výkonom 110 kW (150 k) a 216 Nm.

V roku 1989 prišiel do ponuky 4-ventilový trojliter (všetky motory mali 2-ventilovú techniku), ktorý zvýšil maximálny výkon na 150 kW (204 k) a 265 Nm. V roku 1992 vypadol z ponuky slabší trojliter a do konca výroby v roku 1993 zostali na trhu len 2,6-ka a 3,0-liter 24V. Najsilnejší trojliter ponúkol v tej dobe slušnú dynamiku, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 240 km/h. Všetky verzie boli dostupné s 5-stupňovou manuálnou alebo 4-stupňovou automatickou prevodovkou.

Úpravca Irmscher

Špecialitou bol úpravca Irmscher, ktorý sa špecializuje na automobily značky Opel. Zo Senatoru B pripravil verziu, ktorá konkurovala 8-valcom od BMW a Mercedes-Benz, avšak využívala „len“ 6-valec. Prevŕtaný motor na zdvihový objem 4,0 litra ponúkal až 200 kW (272 k), 395 Nm a využíval vstrekovanie paliva s riadením motora Motronic.

Automobil stál na 16-palcových diskoch (zvyšné verzie len 15-palcové). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy bolo veľmi blízke k vtedajšiemu BMW M5 alebo Mercedes-Benz W124 500E. Maximálna rýchlosť nebola elektronicky limitovaná a tak dosahovala maximum 257 km/h.

Pozdĺžne umiestnený motor ponúkali len s pohonom zadnej nápravy.

Samozrejmosťou bol upravený športový podvozok znížený o 15 mm, decentné úpravy na prednom a zadnom nárazníku, prednej maske, zadný maličký spojler na kufri alebo v tej dobe bežne používaný diferenciál so zvýšenou svornosťou. Zmeny boli aj v interiéri so športovými sedadlami Recaro s nastaveniami v bedrovej časti alebo automatická klimatizácia. Takmer dvojnásobná cena voči trojlitrovému 24V šesťvalcu však znamenala veľmi nízky záujem zákazníkov. Ten istý problém znamenal aj koniec výroby Senatoru B a koniec pôsobenia Oplu v luxusnej triede.

Interiér Senatoru B od Irmscheru ponúkal Recaro sedadlá s množstvom nastavení.

Opel Senator B nepatrí k vyhľadávaným youngtimerom, aj keď má čo ponúknuť. Aktuálne je na portáli mobile.de dostupných 37 automobilov, pričom začínajú na cene okolo 1 000 €. Zachovalý kúsok viete zohnať už za dvojnásobnú sumu. Špeciálne upravený Irmscher je však v ponuke len jeden, a to za 12-tisíc €. A čo vy, pamätáte sa ešte na Senator B? Prípadne ho opatrujete? :)