HELL NRGHELL NRG
HELL NRGHELL NRG
HELL NRGHELL NRG

20.10.2015

Test: Škoda Superb III L&K TDI

Najkrajšia škodovka doposiaľ? Určite! Z viacerých uhlov sa náramne ponáša na abstraktné luxusné limuzíny. Má ich eleganciu, solídnosť a vážnosť. Čím lepšia výbava, tým je to zreteľnejšie. Takže bez okolkov. Najlepšia škodovka zatiaľ? Určite áno. Superb III je v každom smere tak veľký a zásadný skok, až je na mieste otázka, či si nezaslúžil iné meno. Ale to by nemohol vzniknúť pod dohľadom Nemcov, ktorí menia autám mená veľmi neradi. Na rozdiel od Francúzov či Talianov, ktorí majú krstiny radi a oslavy si doprajú prakticky s príchodom každej generácie. Už to dáva jasný dôkaz o veľmi odlišnom prístupe k rovnakej téme.

Vôbec ma neprekvapuje, ako dopadol nedávny pokus v Španielsku, v ktorom Superb III mnohí považovali za nové BMW, alebo Audi. A podobne reagovala verejnosť aj v USA, kam nový Superb zo špásu vzali. Iste, nám autičkárom sa to zdá úsmevné. Možno si nejeden z vás povedal, že tí južania sú fakt šľahnutí. No zvážte, ako by dopadol podobný pokus, keby nás testovali na nových mobiloch, tabletoch či notebookoch? Za moje odpovede by si po čele iste plieskal nejeden ITčkár. To, že Superb III nemalá časť verejnosti pokojne zaradí medzi naj značky sveta, je pre Škodu pocta. Aj keď prémiovka to nie je a nemá byť. No porovnávať ju s prémiovkami nie je holý nezmysel. Urobil to už (aj pri predošlej generácii) nejeden magazín a sklony k tomu mám aj ja. Ak si nepotrpíte na luxusnú prémiovku, ale zvolíte racionálny prístup, že za dané peniaze chcete čo najviac auta (nie v zmysle kufra a miesta vzadu), ale čo do výbavy, bezpečnosti a moderných riešení, tu je fakt nutné sa minimálne pristaviť. Špičkovo vybavený Superb III totiž viac než obstojí v porovnaní s priemerne vybavenými A6, radom 5, alebo triedou E so 4-valcovými motormi. Posúďte sami z videotestu luxusnej verzie Laurin & Klement s viacerými príplatkami k tomu navyše.

Superb III je najkrajšou a najlepšou Škodou histórie. To samo o sebe v mnohých nemusí vzbudzovať obdiv a rešpekt, no malo by. Je to skutočne vydarený kúsok a pre mňa patrí k top 3 autám segmentu D.

Meranie priebehu výkonu a krútiaceho momentu v MMracing len s malou odchýlkou v prípade max. výkonu s hodnotou 198 k prekročilo výrobcom uvádzaných 190 k. Škoda navyše uvádza, že max. výkon 140 kW dáva motor v rozsahu 500 otáčok od 3500 do 4000. Meranie to nie len potvrdilo, ale ukázalo, že je to ešte lepšie, lebo najvýkonnejší 2,0 TDI v ponuke dáva viac než 190 k v rozmedzí 3500 až 4200 ot. V prípade krútiaceho momentu sa prakticky na chlp presne podarilo potvrdiť údaje špecifikácie, čo do najvyššej hodnoty. Odmeraných 401,4 Nm presne sedí s uvádzanými 400 Nm. O čosi menej presné to je v prípade jeho priebehu. Má byť rovný od 1750 po 3250 ot, my ho za rovný môžeme považovať od 2000 do 4200 ot (je tam viac než 390 Nm). Každopádne fajn hodnoty a mimoriadne vhodný motor pre toto veľké auto. S kombinovanou spotrebou 6,1 l/100 v reálnej premávke úplne super!

V testoch aktívnej a pasívnej bezpečnosti získala Škoda Superb mimoriadne vysoké známky. 5-hviezdičiek je, dá sa povedať, samozrejmosť. No hodnoty nad 80% v prípade ochrany dospelých vpredu a rovnako vysoké hodnotenie pre deti vzadu sú jedny z najlepších výsledkov. Za asistenčné systémy nad rámec štandardných ako Skoda Crew Protect Assist a Multicollision Brake získal Superb III aj v tejto oblasti 86%. Hodnotenie 71% za ochranu chodcov je tiež nadpriemerné.

Ospravedlnenie za dve dezinformácie vo videoteste: Superb III nie je v rovnakej kategórii ako Octavia, to platí pre Rapid a Octaviu. Chybne som tiež uviedol zrýchlenie z 0 na 100 km/h. Správna hodnota je 7,7 sekundy. Nami merané zrýchlenia sú ilustračné, nerobíme ich na jednom rovnakom úseku a nie v oboch smeroch, takže skreslenie môže byť pár desatín sekundy.

Škoda Superb III LaK 2.0 TDI (190 k)

 

Cenník modelov Škoda Superb platný na Slovensku.

 

PLUSY:
 

+ najkrajšia a najlepšia Škoda,
+ nové technológie, ktoré doposiaľ Škoda nemala,
+ tichšia vnútri než predchodca,
+ výrazne lepšie jazdné vlastnosti,
+ bezprecendentný priestor vnútri,
+ veľkosť kufra a jeho variabilita,
+ sieťkový program,
+ predné sedadlá (nastavenia, komfort),
+ 140 kW 2,0 TDI je pre auto skvelý motor,
+ autohold,
+ v ponuke aj verzie 4x4,
+ 3 zónová klimatizácia,
+ adaptívne pruženie,
+ adaptívne diaľkové svetlá,
+ reálna kombo spotreba 6,1 l/100 km,
+ so 66 litrami dá na plnú nádrž viac než 1100 km.
 

     

MÍNUSY:
 

- adekvátna výbava je drahšia o 10%,
- extrémny eco režim, nevhodný pre motor,
- podvozok na niektorých cestách pláva,
- ani v režime comfort nie je dosť komfortná,
- vŕzganie v prístrojovke,
- nemá LED svetlá ani budíky,
- riešenie chladenia/lakťovej opierky,
- podrazácky lane assist,
- na veľké auto malý kastlík.

Škoda Superb III 2,0 TDI 140 kW DSG rok výroby 2015
Hnací agregát:

turbodúchadlom prepĺňaný vznetový radový 4-valec s priamym vstrekovaním paliva systémom Common Rail II uložený vpredu naprieč, objem 1 968 cm3, 4-ventily na valec, hliníková hlava valcov, rozvod DOHC, max. výkon 140 kW (190 k) / 3 500 - 4 000 ot, max. krútiaci moment 400 Nm / 1 750 - 3 250 ot, litrový výkon 70 kW (95 k) / l, Euro VI.

Pohon: dvojspojková samočinná 6-stupňová prevodovka DSG, pohon predných kolies.
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu viacprvková náprava, elektronické systémy podvozka: ABS, TCS, EBD, EBA, ESC...
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 8 x 19",
pneu 235/40 R19
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4861 x 1832 x 1468 mm, rázvor - 2841 mm, objem kufra - 625 / 1 760 l, pohotovostná hmotnosť - 1 480 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba - 4,6 l/100 km, spotreba počas testu -  6,7 l/100 km, palivová nádrž - 66 l, výkonová hmotnosť 10,57 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 235 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 7,7 s

Cena:

Základna verzia 1,4 TSI - od 21 590 €
Zakladná verzia 2,0 TDI 140 kW DSG - od 32 290 €

František HANZEL Komentár redakcie: František HANZEL

Škoda Superb tretej generácie narástla v každom smere, no najmä do šírky, čo jej rozhodne prospelo. Opäť boduje priestorom, vďaka čomu ju ľudia chcú porovnávať s prémiovkami. Tam však ešte nepatrí a vďaka hierarchii v koncerne ani patriť nebude (najskôr sa tam musí dostať Passat). Rozdiel je najmä vo fungovaní systémov, ako adaptívne svetlá, adaptívny tempomat, či adaptívny podvozok. Superb síce dobieha staršiu konkurenciu no na novšie kúsky ako napríklad Mercedes C ešte nemá. V tejto konfigurácii, však pôsobí veľmi hodnotne a solídne. Pocit veľkosti umocňuje plavnosť jazdy v komfortnom režime.  Zato jazda v eko režime je vyslovene utrpením pre motor. To je ale neduh všetkých moderných koncernových áut s DSG. Celkom vtipne pritom vyznievajú rady pre Eko jazdu. Ak si napríklad za jazdy otvoríte príplatkové strešné okno dostanete radu, že bude lepšie ho kvôli spotrebe zatvoriť. Naopak milým detailom je, upozornenie na zabudnutý telefón pri vystupovaní. Mimochodom ak budete používať funkciu automatického parkovania, treba byť radšej ostražití. Auto síce zaparkuje na pomerne krátke miesto, no tlačí sa až príliš k obrubníku a hrozí poškodenie diskov. Zrejme je to daň za spomínanú novo nadobudnutú šírku. Superb III pokračuje v tradícii typu Superb a ponúkne veľký kus, slušne spracovaného auta za rozumné peniaze.


Oliver TEKNÖS Komentár redakcie: Oliver TEKNÖS

Superb vyzerá konečne super. Po novom sa mu už snáď nikto nebude smiať, že vyzerá ako jazvečík. Po emocionálnej stránke má ale necháva chladným. Všetko funguje tak ako by ste očakávali, v aute vám nič nezvyšuje tlak, teda až na jeden detail. Vŕzgajúci interiér by ste v aute s cenovkou prevyšujúcou 43 000 € nečakali ani po 100 000 km! Tu sa ozýval už po pár tisícoch. Na druhú stranu ma neskutočne dostal adaptívny podvozok, ktorý fungoval na jednotku. V komfortnom režime vzdialene pripomínal plavnú jazdu ako v S-Classe, samotné filtrovanie nerovností také dokonalé v spojení s 19" diskami nebolo. Športový mód má zmysel zapínať, len na kvalitnom povrchu. Prinesie menšie náklony karosérie a v zákrutách zistíte, že podvozok znesie naozaj vysoké tempo. Vlastne v športovom režime ma zarazila ďalšia vec a tou je fungovanie Štart-stop systému. Auto dokázalo po ostrej jazde do strmého stúpania vypnúť horúci motor okamžite po zastavení. Toto rozhodne nie je Simply Clever.




SÚŤAŽ: Súťaž o AKU vŕtačku Starline za 65 €

AKU vŕtačka Starline za 65 € Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

20.10.15 20:28 | bawef
Maros a testu jaguara sa nedockame? jaguar ten ste uz dlho netestovali mozno ani nebudes pamatat :)
Jazdím na: BMW E90

odpovedať

2 | 0

20.10.15 21:04 | edd
možno by bolo fajn spraviť nejaky zoznam aut na ktore sa možeme tešiť v najbližšich testoch :) inak test super pači sa mi aj jeho dlžka

odpovedať

0 | 0

20.10.15 20:39 | Zolky
Mal som možnosť vyskúšať nový Superb L&K a môžem jedine súhlasiť. Je to fantastické auto. Škoda absencie toho BiTDI, ale aj tento 140 kW-ový je plne postačujúci. Oveľa viac sa mi páči ako Passat, aspoň teda exteriér. Pri Passate v interiéri sú už nejaké náznaky prémiovosti, preto je v tomto možno na trochu vyššom leveli, ale u mňa víťazí jednodznačne Superb. Maroš, díky za super recenziu.
Jazdím na: Škoda Octavia Combi 1U5

odpovedať

8 | 1

20.10.15 21:21 | devo
..ano su tak zadubeni, to je odpoved na otazku zo zaciatku videa (vlastna skusenost)

odpovedať

0 | 0

20.10.15 21:23 | marek.V

70

73

Ja patrím do tej druhej kategórii čo sa spomína na začiatku :) ti čo to auto nemusia :)
Jazdím na: Mazda 6 Skyactiv D 175, Mazda 3 Skyactiv G 120, Mazda MX5 ND

odpovedať

15 | 11

22.10.15 10:35 | sedminko
ja takisto. skorej nejaku jazdenicu by som uprednostnil

odpovedať

0 | 0

24.10.15 13:42 | praktik
pre mna to príde dosť biedne spracované, neviem si pomôcť...radšej by som asi išiel do dakej jazdenky od iného výrobcu...Ked si predstavým v porovnatelnej cene auto napr z aaa kde maš široky vyber premioviek tak asi skôr niečo také :)

odpovedať

0 | 0

20.10.15 21:37 | Janik311

102

73

Písal som už do Škodovky ohľadom tohto vŕzgania v interiéri či sa to dá reklamovať. Odpísali mi, že áno dá sa to reklamovať ale keď je auto v záruke.

To tvrdenie, že Octavia je spolu so Superbom v rovnakej triede tak s tým by som si nebol až tak istý lebo pri predstavení Octavie 3. gen. ste spomínali, že je spolu v triede s Rapidom.

odpovedať

7 | 0

21.10.15 07:48 | MaroS TopSpeed.sk

2718

91

Áno, sekol som sa. Rapid a Octavia su v jednej triede, nie Superb. :(
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

5 | 0

20.10.15 22:42 | LukyX6

8

82

Ďalší skvelý test v podaní Maroša, doplnený o postrehy a názory majiteľa predchádzajúcich verzii. Za auto veľký palec hore.
Zaráža ma jedna vec Maroš, poprípade ostatní... A to je zrýchlenie z 0 na 100. Na oficiálnych stránkach škody sa pre tento model (140kw DSG) uvádza 7,7s, Maroš povedal 6,7 nameral 7,3 (čo je veľmi pekná hodnota) a v inom slovenskom teste namerali 8,7s.
Ako je to možné?
Ďakujem za super test a teším sa na ďalšie :)
Jazdím na: Opel Astra, Fiat Punto, Opel Corsa

odpovedať

0 | 0

21.10.15 07:50 | MaroS TopSpeed.sk

2718

91

V prvom rade, urobil som brept, áno výrobca uvádza 7,7 s. Na zrýchlenie má vplyv viacero vecí, neboli sme na skvelo rovnej ceste (asi mala mierne klesanie) a preto lepší výsledok. Každopádne tento model ide veľmi pekne.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

2 | 0

20.10.15 22:48 | MajoPB

41

92

Ja osobne viac patrím k tej druhej skupine, ale táto generácia Superb-u je veľmi podarené auto, určite lepšia voľba ako koncernový brat od VW. Táto generácia by ma dokázala aj potešiť a to je prvá Škoda ktorá to dokázala, palec hore
Jazdím na: Fiat Abarth Grande Punto, Seat Leon 5P 1.4 TSi

odpovedať

6 | 1

20.10.15 23:46 | Marek 1997

16

80

Jazdím na: Audi A3 1.9 TDI 2004

odpovedať

7 | 5

21.10.15 00:26 | Lukixe

104

84

Dnes som jedného(kombi/biely)stretol na križovatke a úplne odpútal moju pozornosť od bezpečnej jazdy :)No a vlastne nebolo to poprvé,už sa mi to stalo aj pri sedane.Jožko Kabaň si zaslúži pochvalu.
Jazdím na: Volkswagen Lupo 3L, Nissan Primera P11 GT

odpovedať

6 | 1

21.10.15 09:53 | eRko
Maroš, aké sú tvoje TOP 5 autá v danej triede? Čo by si si vybral, keď rád šoféruješ, ale pre rodinu potrebuješ čo najpohodlnejší koč? Diky.

odpovedať

0 | 0

21.10.15 15:01 | prepinak
superbecko je pre mna top auto.mam treti rok jazdenku 2,0 tdi a to je teda super jazda.

odpovedať

0 | 0

22.10.15 10:15 | strasko
vyborny voz. tiez by som siel do jazdeneho

odpovedať

0 | 0

24.10.15 14:14 | somalec
určite to vyjde lepšie a možeš po par rokoch zase novsiu trochu vziat, najlepšie z bazaru a potom tam neháš starú to je naj

odpovedať

0 | 0

25.10.15 16:44 | sylvo
tiez som za bazarove jazdenky , da sa casto vybrat dobra kara a mozem castejsie obmienat

odpovedať

0 | 0

21.10.15 15:36 | Zann

19

91

Nechci být hnidopich, ale není v tom videu na začátku kolem 0:40 spíš Octavia (jiné kola, denní svícení pouze linka dole a taky jiný styl nárazníku)? :D
Jinak super test, těším se na další.
Jazdím na: Renault Thalia, Škoda Octavia, Ford Focus

odpovedať

9 | 0

21.10.15 18:14 | KEKO535

479

78

Aj podla mna je tam Octavia :)
Jazdím na: Mercedes W204

odpovedať

6 | 0

21.10.15 19:46 | kozmert
Tieto dymovnice by ste mali hneď štotovať!Veď za chvýlu tu všetci pokapeme s toho smradu na rôzne respiračné ochorenia!

odpovedať

0 | 0

25.10.15 00:17 | tfan

48

59

ty jazdis iba na bicykli?
Jazdím na: Volkswagen

odpovedať

1 | 2

21.10.15 20:33 | Tielk

11

88

Diky super test.
Jazdím na: Mazda 3

odpovedať

2 | 0

21.10.15 21:30 | KEKO535

479

78

Auto pekne, test dobry, paci sa mi ak pozvete niekoho kto vlastni take auto...Ale co ma tak zarazilo bolo to zrychlenie, vsimol som si to len ja? Ked ste skusali 0-100 tak na 40km/h to auto stalo asi sekundu a potom znova zrychlovalo, alebo som zle videl? :)
Jazdím na: Mercedes W204

odpovedať

3 | 0

22.10.15 01:13 | Lonnie
I really like the T-Shirt of the guy in the back seat...

odpovedať

0 | 0

22.10.15 08:14 | nezpyred
Topspeed, ďalší výborný test!

Sledujem Vás od začiatku a chcem Vás pochváliť za prácu, ktorú robíte. Je vidno obrovský progres, ktorý ste rokmi spravili.

Čo sa týka komplexnosti a objektivity, v SR a CZ nemáte konkurenciu (toto nie je platená reklama :) ) a keby mali Vaše testy aj hodinu, vôbec by mi to nevadilo. Za 5-8 minút na 1 auto (prima,stv1,ta3 atď) sa naozaj o aute nedozviete vôbec nič...

Teším sa už na ďalší test!

Jazdím na: Suzuki SX4, Škoda Fabia

odpovedať

9 | 0

22.10.15 10:37 | Kpt. Silver

88

88

Velmi dobry test, fakt som sa bavil. Auto sa aj mne mimoriadne paci. Mam 195 cm a syn 205, tak konecne nieco, kde si aj sadneme. Skvely napad, pozyvat terajsích majitelov, aby zhodnotili, resp. porovnali novy model oproti staremu. Ta hneda koza je hnusna a Maros, ta zdvihnuta opierka na ruku vyzera odporne, aj ked Ti vyhovuje jej nastavenie. A vrzganie pristrojovky v novom aute za tu cenu by ma hrozitansky sralo, vyhodnotil si to v zavere presne. Myslim a to nezvyknem pisat casto, ze aj cena tejto vybavy je primerana. Kaban ma moje obidva palce hore. Kupujem.
Jazdím na: Citroen C4, Isuzu Pajero 3,2 Mitsu

odpovedať

9 | 1

22.10.15 10:41 | pepek
výborný test. mohli by ste dať aj nejaký ojazdený superb na test.ja mam radšej jazdené vecičky než nové

odpovedať

0 | 0

23.10.15 13:49 | gregg
najlepsie si ojazdene vozy vyskusas sam, skoc do nejakeho bazaru a povoz sa na tych autach co sa ti pacia. behni napr do aciek, tam maju mrte aut a poskusaj si.

odpovedať

0 | 0

23.10.15 15:55 | radko
vyborne spracovany test. palec hore, ale ja osobne mam radesj jazdene veci, poslednu octaviu som kupoval s 50tis km z acka a neviem , zatial ziadna chyba. superb neni na skodu taktisto

odpovedať

0 | 0

25.10.15 13:26 | Rosaldo
ja som bral z aciek 2ročnu a stale na nej jazdim uz som spravil 70000km a krásne všetko šlape, takže super :))

odpovedať

0 | 0

22.10.15 19:02 | raffo

271

58

Dobrý test, Pekné auto a moja obľúbená otázka. Kde je motor?
Jazdím na: Hyundai genesis, Peugeot 206

odpovedať

0 | 2

22.10.15 20:42 | julo
Fajn test. Tiez som si bol vyskusat nového Superba 190k s automatom, len ma trochu zarazila ta odozva na plynovy pedal. Tiez ste mali taky pocit ze to auto reaguje hodne neskoro na stlacenie plynového pedalu? osobne uprednostnujem manual a autom. převodovkou moc skusenosti nemam. Inak super auto.Dakujem.
Jazdím na: Škoda octavia 2

odpovedať

2 | 0

22.10.15 23:14 | MišoFe

58

83

Treba zmeniť režim jazdy :) :) :)
Jazdím na: Peugeot 406 coupé 3.0i 140kw, Škoda Superb 3.gen 2.0 Tdi 110kw

odpovedať

4 | 0

23.10.15 06:25 | MaroS TopSpeed.sk

2718

91

Jednoznačne režim jazdy. V ECO to prakticky neeraguje a motor to dusí až ukrutne, ale v režime normal/sport je to celkom iné :)
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

3 | 0

23.10.15 19:10 | Sargon
Pekný testík. Autíčko je super a vyzerá naozaj skvelo, ale myslím si že veselo postačí octávia, ktorá je tiež atraktívna a aj úspornejšia.
Jazdím na: Škoda Octávia II

odpovedať

1 | 0

24.10.15 09:51 | Brevis
Pre mna je najvacsim minusom absencia 6-valca. Inak by som nemal co vytknut. Test vyborny ako vzdy :-)

odpovedať

6 | 0

24.10.15 12:14 | Shanislav

403

81

Patrim sice do tej druhej spominanej skupiny, ale tento superb by som zobral. Paci sa mi aj zvonka, aj zvnutra. oproti prvej a druhej generacii je to tisic a jedno. Tie sa mi vobec nepacili.
Jazdím na: Renault Clio

odpovedať

3 | 0

24.10.15 14:16 | somalec
no neviem nové je až moc predražené, príde mi že za základnú vybavu je to vela a tieto škody su v zakladnej fakt hole...

odpovedať

0 | 0

25.10.15 18:03 | priemyslenik
kde som kupoval na jar tak som bral ojazdenu veicku. superbecko bol moj chalansky sen. tak som nasetril nejake euricka a isiel dotoho. sice ojazdene z bazaru acka ale fici vsetko

odpovedať

0 | 0

29.10.15 16:19 | klaun
ojazdenu karu mam aj ja taku a super.

odpovedať

0 | 0

25.10.15 04:53 | Pribinacek
Nie som fanusik znacky ale vzdy rad ocenim vyrazny progress. Ak si toto porovnam s predoslou generaciou tak je to pokrok. Interierovy design nemozme posudit -ten mi vzdy prisiel taky defaultny ale po exterierovej stranke uz nemozno hovorit v tomto pripade o nejakej diskriminacii zo strany VW.

odpovedať

0 | 0

12.11.15 15:23 | judrboss

9

57

Za tie prachy sa momentálne nedá kúpiť lepšie auto
Jazdím na: Škoda Superb III 2.0 TDI 140 kw L&K

odpovedať

1 | 0

14.01.16 19:26 | Tango030

57

74

Keď som bol vo Frankfurte na autosalone tak som sa posadil do ochcáfky,hovorím si dá sa.Potom som sadol do superba a opýtal som sa brata či sedím isto v superbe,alebo len v inej oktavii.
Proste z vnútra mohli ten superb lepšie vymyslieť,neaký nápad,superb je možno dobré auto,nemôžem hodnotiť,ale žiadny vau-efekt nečakajte.
Jazdím na: Ford

odpovedať

0 | 2

29.01.16 08:26 | David IPD
Co sa tyka tych minusov. Tiez som mal moznost spravit s tymto autom v tejto vybave cca 1000 km a ziadne vrzganie v pristrojovke som nepocul. Ani plavanie auta na niektorych cestach som nepostrehol. Lane assist som skusil len raz na test, a fugoval normalne.
Jedine co mne na aute vadilo boli tvrde sedadla, uz po cca. 150km som si necitil zadok.

Inak auto na mna spravilo velmi dobry dojem, obzvlast ma prekvapila kvalita zvuku audio systemu! :)

odpovedať

0 | 0

18.04.16 15:15 | cratos
Pozrel som si video, fotky a par postrehov.
Neviem preco, to auto je nove, ale je neskutocne spinave a zaprasene zvnutra. Nechcem si predstavovat ako bude vyzerat po takych troch rokoch intenzivneho pouzivania. K autu ziadne vyhrady,ale k moderatorovi ako soferovi ano. Vystupit z auta na ceste a ani nepozriet do zrkadla? nechat otvorene dvere? A rozpravat o tom ze je instruktor bezpecnej jazdy= Smiesne
Mimochodom, to vrzganie pristrojovky ma na svedomi jedne diel polystyrenu na jej spodku, treba ho vyhodit

odpovedať

0 | 0

15.06.16 10:13 | LukasDCA

57

83

som jediny na koho posobi ten interier strasne socialisticky?? fakt. mozno za to moze ta podivna hneda feliciova farba (realne neviem, ci felicie taku farbu interieru mali, ale evokuje vo mne feliciu :D), mozno v inej, bledsej farbe by to posobilo krajsie. a mozno som len zhyckany talianom, bohvie. zvonku posobi auto krasne, chcel by som ho stretnut na ceste, popripade poriadne popreskumavat na parkovisku. niesom nejaky petrolfreak, ale ked vyberam/hodnotim auto, musi ma chytit trocha aj za srdco a nie len za rozum.
Jazdím na: Alfa Romeo 159 SW, 1.9JTDm 110kw, 2006

odpovedať

0 | 0

10.08.16 10:17 | judrboss

9

57

Konečne, po dlhých 8 mesiacoch čakania mi dorazil Superb L&K 140 kw DSG.
Pred kúpou Superba som zvažoval aj iné autá. Boli to Mazda 6 a Octavia RS TSI.
Chcel som úplne nové auto, ktoré mi vydrží aspoň 8 až 10 rokov takže jazdenky som zamietol.
Mazda 6 je perfektné auto, o tom nemôže byť pochýb. Bol som s ňou na predvádzačke avšak nebol som ňou až taký ohúrený. Ja neviem možno sú to nejaké predsudky, ale proste chcel som auto, ktoré má bližšie k Nemcom. O Mazde som totiž počul, že má drahý servis a náhradné diely. V Mazde je tiež ťažšie dohodnúť sa na výraznejšej zľave.
Octavia RS TSI – to bola iná pesníčka. Z tohoto auta som bol ohúrený a potykal som si s ním najviac. Hlavne čo sa dynamiky týka. Inak to bola v podstate klasická Octavia.
No a nakoniec prišiel na rad Superb. To auto som si zamiloval na prvý pohľad. Auto treba vnímať ako celok a teda samozrejme ja vždy začínam od kolies. Bol som na predvádzacej jazde s výbavou L&K, ktorá mala príplatkové elektróny R19 v antracitovom prevedení. Vyzeralo to neskutočne dobre spolu s hnedou metalízou. Hneď som vedel, že pokiaľ by som si toto auto vybral tak určite v tejto kombinácii. V interiéri bola hnedá koža. Čierna koža je podľa môjho názoru nudná. Pokiaľ by bolo len na mne, určite by som si zvolil prekrásnu béžovú kožu, ktorá je však čo sa týka údržby to najhoršie riešenie. Takže v tomto prípade zvíťazila praktickosť a vybral som si hnedú kožu (aspoň bude auto ladiť ako celok) keďže mám 2 deti.
No ale k predvádzacej jazde... Auto v športovom režime išlo ako strela aj keď to nebola RS, bohaaate stačilo . Plusom pre Superba, ale bol adaptívny podvozok. Spočiatku som si myslel, že režimy šport, eco, comfort a normal boli pre Superb vyrobené hlavne za účelom marketingu a nie až tak z hľadiska praktickosti. Našťastie som sa však mýlil. Tlmiče sa naozaj správajú comfortne, normálne a športovo. Dokonca aj na 19 palcových kolesách sa to dá zniesť. V režime comfort sa s volantom dalo točiť aj s malíčkom na nohe . Išlo to jednoducho perfektne hladko. Auto sa vtedy správa ako loď na rozbúrených vlnách čo nemusí každému vyhovovať. V režime individual sa však dá zvlášť nastaviť volant a aj tlmiče. V športovom režime som sa až zľakol ako volant stuhol, naozaj prechod z režimu comfort do režimu sport bol neuveriteľný rozdiel čo sa týka posilovača riadenia. Športový režim samozrejme priniesol rýchlejšiu odozvu na plynový pedál a športovejšie tlmiče. Ale aj v športovom režime mi Superb prišiel menej tvrdý ako Octavia RS.
Prečo som sa nakoniec rozhodol pre Superba? Pre zdravý rozum . Pri dnešných cenách pokút ma rýchlo prešla chuť vlastniť Octaviu RS TSI. V tomto aute totiž človeka strašne láka stláčať plynový pedál k podlahe. Určite je nezanedbateľnou čiastkou aj benzín. Spotreba je výrazne odlišná. Po tej istej trase športovou jazdou s Octaviou RS TSI (manuál) som mal spotrebu 10,9 L. So Superbom to bolo 8,4 L. Iste, s Octaviu RS TSI sa dá jazdiť aj za 7-8 litrov ale pokiaľ s ňou tak niekto jazdí, stačil by mu motor 1,4 TSI . To je môj názor.
Momentálne mám najazdených 1800 km a som z auta úplne očarený. Na ceste do Talianska som mal priemernú spotrebu 5,5 L pri 130 a občasnej rýchlejšej jazde čo je na také auto famózny výsledok.

Zhrniem to v jednej vete: Škoda Superb (2.0 TDI L&K 140 KW) je veľké, komfortné, rýchle, krásne, rodinné AUTO!
Jazdím na: Škoda Superb III 2.0 TDI 140 kw L&K

odpovedať

príloha ku komentáru | 1 | 0


Automechanika 2016 Frankfurt