Už v roku 2019 chcú uviesť na trh prvé vozidlá s technológiou pWLAN. Tá by mala umožniť komunikáciu medzi vozidlami. Predstavte si situáciu, kde v neprehľadnej zákrute takmer dostanete šmyk na rozliatom oleji. Vodič vozidla, ktoré ide o pár sto metrov za vami o tom vôbec netuší a vojde do zákruty len o niečo rýchlejšie ako vy. Po prejdení olejom už nie je šanca zostať vo svojom pruhu a vozidlo po opustení svojho pruhu „preletí“ rovno pod kolesá oproti idúceho nákladného auta.

Komunikácia medzi vozidla by mohla reálne znížiť nehodovosť na cestách.

Presne takýmto a im podobným prípadom má zabrániť novinka pWLAN. Automobil, ktorý zaregistruje na vozovke nebezpečenstvo, odošle v krátkom čase správu do okolia cez systém pWLAN. Vozidlá, ktoré budú vybavené prijímačom, informáciu zachytia a upozornia na to vodiča.

Informácie môžu prenášať aj signál vysielaný zo záchranárskych vozidiel.

Táto technológia je tiež jednou z potrebných, ktoré sú nevyhnutné pre autonómne jazdenie. Systém pWLAN začne VW do vozidiel dodávať v roku 2019 ako súčasť sériovej výbavy. Technológiu pWLAN by mohli používať všetci výrobcovia, čim by bola zabezpečená komunikácia naprieč celou premávkou.

Výmena informácií bude prebiehať aj medzi vozidlom a dopravnou infraštruktúrou. Systém totiž odošle informácie aj do centrály, odkiaľ na udalosť upozornia napríklad pomocou rádia aj ostatné automobily bez novinky pWLAN. Dosah má byť podľa VW na úrovni 500 metrov. Technológia je založená na štandarde IEEE 802.11p. Ten už automobilový priemysel štandardizoval práve na takýto druh komunikácie.

Systém môže tiež upozorniť na rozkopávky ciest.

Na začiatku bude systém varovať a informovať o dopravných rizikách. Neskôr môže dokonca identifikovať možné riziká a vopred na ne upozorňovať. Ďalším úsilím značky je napríklad integrácia semaforov pre lepšie využitie zelenej vlny. Uvidíme, ako to bude v skutočnosti fungovať. Realita totiž môže byť odlišná.