NDS súťaž na zhotoviteľa vyhlásila už v auguste 2024. Na trase s dĺžkou 13,5 kilometra by mali byť dva tunely, Korbeľka s dĺžkou skoro 5,9 km a Havran s niečo viac ako 2,8 kilometra. Malo by ísť o najdrahší úsek celej D1, keďže sa predpokladá, že na túto stavbu štát z našich daní zaplatí približne 1,473 miliardy eur bez DPH.
Bezprostredne po zverejnení boli doručené námietky od štyroch spoločností proti podmienkam, v jednom prípade úrad námietky zamietol a v ďalších ich sčasti zamietol. Jedna z týchto firiem podala v júni 2025 podnet na preskúmanie rozhodnutia o námietkach, na čo predseda ÚVO Peter Kubovič začal v novembri konanie, ktorého výsledkom je rozhodnutie o zrušení súťaže. Proti nemu dokonca nemožno ani podať opravný prostriedok!
Začiatok stavby miesto 2027 až v 2029?
Teda v skratke: celá stavba posledného kritického úseku D1 medzi Bratislavou a Košicami sa opäť odkladá. Minister dopravy Ráž vyhlásil, že toto rozhodnutie považuje za nesprávne a celý proces tak môže nabrať až dvojročný sklz. Namiesto začiatku stavby v roku 2027 by to mohlo byť až v roku 2029.
Tender na zhovotiteľa sa totiž musí pripraviť nanovo. V hre je ale aj možnosť, že súčasný, už zrušený tender, by mohli úradníci opätovne využiť, ak sa preukáže, že predseda ÚVO pochybil. Groteska s názvom D1 tak pokračuje.






































