Porsche je v problémoch a nemôže za to len spomaľujúci dopyt po elektrických modeloch, ale nabalili sa k tomu klesajúce predaje v Číne či definitívne potvrdené clá v Spojených štátoch. Pre nemeckú športovú značku to znamená, že musí pristúpiť k veľmi nepopulárnym opatreniam.
Pretože sa v poslednom kvartáli dostala do červených čísiel, chystá reštrukturalizáciu, pričom jej detaily nedávno unikli do nemeckých médií. Zamestnanecká rada musí rozhodnúť napríklad o zrušení finančných bonusov a výročných platieb a reálne sa zvažuje tiež prepúšťanie stálych zamestnancov.
Ohrozené je každé štvrté miesto!
Automobilka ďalej plánuje úpravu predpisov týkajúcich sa práce z domova, rušia sa dodatočné prestávky na odpočinok ľudí na výrobných linkách a v hre je zníženie počtu stážistov aj príspevkov na dôchodkové poistenie.
Zamestnanecká rada už v tejto chvíli bije na poplach a tvrdí, že v ohrození je pozícia každého štvrtého pracovníka, predovšetkým v továrňach v Stuttgarte-Zuffenhausene a Weissachu. V týchto závodoch pracuje skoro 23 tisíc ľudí, takže hovoríme o potenciálnom prepustení takmer 6000 zamestnancov!
Pomôžu zmeny vo výrobe?
Oficiálne nič z vyššie uvedeného potvrdené nebolo, ale... „Bude musieť dôjsť k bolestným škrtom,“ priznal nedávno pre domáce médiá finančný riaditeľ Porsche Jochen Breckner. Úsporný balíček musí byť rozsiahly, aby automobilka vôbec mohla investovať do nových modelov. A práve tejto časti sa týka ďalšia informácia z trochu iného ranku.
Britský Autocar aktuálne hlási, že Porsche kvôli problémom prehodnotilo pôvodné plány vyrábať už len elektrický Boxster a Cayman a je ochotné kvôli tomu prepracovať čisto elektrickú platformu pre novú generáciu oboch spomínaných modelov.
Porsche je nútené kompletne prekopať plány
Výroba „bežných“ štvorvalcových verzií nedávno skončila, Porsche však predĺžilo produkciu šesťvalcových verzií Spyder RS a GT4 RS. Spolu s nimi mali ďalej v tomto roku pokračovať nové elektrické modely, lenže kvôli klesajúcemu dopytu bola ich premiéra odsunutá.
Na neurčito sa naopak odkladá čisto elektrická náhrada Panamery a nový Taycan, zatiaľ čo pôvodne elektrické vlajkové SUV K1 dostane spaľovacie motory. A rovnako dopadne aj nový Boxster s Caymanom.
Prestavba nebude jednoduchá
Jeden z vysokopostavených zdrojov vo vývojovom centre vo Weissachu kolegom z Autocaru potvrdil, že Porsche pracuje na návrate benzínových modelov Boxster a Cayman, čo okrem iného zahŕňa aj prepracovanie novej elektrickej platformy PPE Sport tak, aby mohla mať uprostred umiestnený spaľovací motor.
Autocar tvrdí, že v Porsche má ísť o jednu z najradikálnejších prestavieb pohonného systému v histórii značky a tento krok má byť súčasťou širokých zmien predchádzajúcej stratégie. Naznačili sme ich vyššie a týkajú sa aj nového elektrického Macanu, ktorý tiež prejde rovnakou transformáciou a dostane klasické agregáty.
Toto všetko budú musieť konštruktéri vyriešiť
Modifikácie elektrických platforiem navyše nie sú triviálne. PPE Sport i PPE pod Macanom využívajú batériový blok ako súčasť nosnej konštrukcie a jeho demontáž znamená výrazné oslabenie celkovej torznej tuhosti karosérie. Zamestnanci sa preto momentálne sústredia na vývoj novej podlahy, ktorá by mala byť priskrutkovaná do montážnych bodov PPE.
Zadná časť musí byť naopak kompletne prepracovaná tak, aby mohla s pomocným rámom niesť spaľovací motor s prevodovkou. Nemenej náročné bude vymyslieť miesto pre nádrž, palivové potrubie alebo výfukový systém, tým skôr, že elektromobily obvykle nemajú/nepotrebujú centrálny tunel.
zdroj: Automobilwoche, Autocar














































