19.01.2016

VW uvedie nové motory 1,5 TSI a 1,5 TDI, našťastie dostanú 4valce

Najväčšia európska automobilka VW bude inovovať paletu motorov. Motory 1,4 TSI a 1,6 TDI skončia. Nahradia ich nové zážihové a vznetové jednotky s objemom 1,5 litra. Prvé agregáty v sériovom aute uvidíme v roku 2017. Naznačil to CEO značky Volkswagen, Herbert Diess.

 

Motory 1,5 TSI a 1,5 TDI budú údajne náročnejšie na výrobu a teda aj drahšie. Majú však priniesť nižšiu hmotnosť a lepšiu spotrebu.

Nové malé turbomotory budú zdieľať objem 1,5 litra a dostanú štyri valce. V prípade naftovej, ale aj benzínovej jednotky nepôjde o úplne nové motory, ale iba o inováciu. Benzínový agregát 1,5 TSI bude vychádzať z motora 1,4 TSI. Dostane teda rovnaké technológie, ako vypínanie valcov, priame vstrekovanie a novú generáciu turbodúchadla. Objem zväčšia vďaka vyššiemu zdvihu valcov. Rovnako agregát 1,5 TDI bude vychádzať zo známeho agregátu 1,6 TDI. Zmenšenie objemu dosiahnu inžinieri zmenšením vŕtania valcu.


Motory 1,5 TSI a 1,5 TDI budú údajne náročnejšie na výrobu a teda aj drahšie. Majú však priniesť nižšiu hmotnosť a lepšiu spotrebu. Nemci budú agregáty vyrábať na rovnakej linke ako motor 1,0 TSI. Kvôli vyššej výrobnej cene sa s uvedením vo Wolfsburgu neponáhľajú. Novinku uvedú až keď si to vyžiadajú emisné limity, teda v roku 2017. Príchod nových motorov je naplánovaný v modernizovanom Golfe 7. generácie. Rovnako môžeme očakávať rozšírenie nových motorov aj do iných modelov a sesterských značiek Seat, Audi a Škoda.


VW už v minulosti oznámil zmeny v oblasti pohonných jednotiek. Končí aj agregát 1,2 TSI, ktorý VW Group nahradzuje postupne trojvalcom 1,0 TSI. Špekulácie hovoria aj o konci životného cyklu motora 1,8 TSI. VW sa chce pomaly prepracovať k trom malým benzínovým motorom. V ponuke bude teda trojvalec 1,0 TSI a štvorvalce 1,5 TSI a 2,0 TSI.


Zdroj: motoring.com.au
 

 



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

19.01.16 12:24 | FRTSI

5

85

Dufam ze ta 1.5TSI bude aspon taka fajn ako 1.4TSI EA211, na tej som najazdil vyse 80t km bez poruch a bez akychkolvek pazvukov a dolievania oleja, olej som samozrejme menil kazdych 8-10t km + filtre tiez a slapalo jak hodinky, teraz robi radost novemu majitelovi.
Jazdím na: Seat LEON SC FR TSI

odpovedať

10 | 5

19.01.16 13:03 | Johan
V pripade benzinu to vnimam pozitivne. Ak sa prida elektricke turbo o ktorom sa posuskava, bude to minimalne zaujimave.
Tri roky jazdim A3 1,4TFSI, kt. som volil kvoli cena a nedostupnosti 1,8TFSI. Najazdenych cez 100tis. km a bez akejkolvek poruchy a doliavania oleja.

odpovedať

19.01.16 13:20 | johan
celkom usmevne ako sa volksvaginisti tesia z toho ako jazdia 100 000km bez poruchy a pazvukov :D to ludom s kvalitnymi autami ani nenapadne ze by sa im malo pokazit skor ako bude mat minimalne 300000

odpovedať

19.01.16 14:09 | Johan
Tradicne skatulkovanie slovenskeho vodica, bud je clovek odporca alebo zastanca. V rodina mam aziata a nemca a nie som odporca alebo zastanca ani jedneho. Jednoducho auto kupujem na zaklade subjektivnych potrieb a financnych moznosti.

odpovedať

19.01.16 15:30 | johan
ja nikoho neskatulkujem.. len by mi proste nenapadlo ocakavat od auta ktore ma 100k ze sa mi pokazi.. a vy ste tu hned dvaja.. samozrejme som si to aj inde vsimol ako sa ludia casto chvalia ze maju najazdene na aute 100000 a bez poruchy.. pre boha, vsak to je nove auto, preco by sa mi malo pokazit?!

odpovedať

19.01.16 16:13 | Johan
V pohode, nikto neocakava ze sa mu auto pokazi, len by som chcel vyvratit mylne predstavy odporcov, ze VAG motory sa nedoziju 100t km, prevodovka 50tis a pod.
Inak to vyzera ako by som mal schizu a pisem si sam so sebou...

odpovedať

19.01.16 14:14 | xby
nehnevaj sa na mňa ale aby som menil olej každých 8-10 tisíc km na aute určenom na denné použivanie muselo by mi dobre je.bať... už len pri 20000 ročne je to dva krát v servise a dvojnásobná cena jazdím 40000 ročne a nebol by som ochotný to platiť ja mením každých 30000 a dávam tam longlife a aj toto bolo kritérium pri kúpe auta aby som nestácal čas a peniaze.... a reči typu motoru to neprospeje ma nezaujímajú za 5 rokov auto zjazdím predám a kúpim nové nevidím dovod o prehnanú starostlivosť k autu hlavne ked je nové

odpovedať

19.01.16 14:49 | Johan
Plne suhlasim. Tiez mam predpisanu vymenu kazdych 30tis, co je v mojom pripade raz rocne. Auto je v zaruke, pricom je vymena zadarmo v predpisanom intervale.

odpovedať

20.01.16 07:43 | sosko

25

83

To mi je divne, to vam palubny PC vzdy presne na 30 tis km zahlasi , ze do servisu ?
Bud ste to len neuviedli, alebo nemate absolutne o tom paru. Interval 30 tis/2 roky je MAXIMALNY interval, ani keby Merkelovej utecenci padaju z neba sa neprekracuje. Naopak, palubnu PC vas casto posle na vymenu skor, kludne aj po 20 tis, zalezi od stylu jazdy. Netvrdim, ze neviete, ale keby nahodou - treba sa preklikat k 'odratavaniu' km do najblizsieho servisu na PPC :)
Jazdím na: Škoda Octavia 2

odpovedať

3 | 0

20.01.16 08:17 | xd
mám interval 30000 alebo jeden rok ako je to Z palubnym pc neviem záhlsi mi to okolo 29000 vtedy sa nahlasim do servisu a je vybavené a vychádza mi výmena oleja cca každých 8 mesiacov

odpovedať

20.01.16 09:40 | Johan
Samozrejme ze palubak hlasi v predstihu. Pri LL je to 3tis. km alebo pred uplynutim casoveho intervalu, ak nastane skor.

odpovedať

20.01.16 11:53 | Laco71
Nikto nehovorí,že musíš dať vymeniť olej v servise...

Ja mam 3 ročné auto a tiež menim olej každý ch 9-10 tisic km
a robim to svojpomocne

dve skrutky viem odskrutkovať aj zaskrutkovať a vymena
olejovej náplne v motore ma vyjde na cca 35-40 eur
cakomprásk

odpovedať

20.01.16 12:29 | Johan
A co vplyv svojpomocnej vymeny na zaruku? Predpokladam ze ak by sa nieco pokazilo, servis to rad pouzije ako dovod preco neuznat reklamaciu.
V zmluvnych podmienkam mam osobne jednoznacne uvedene, ze vsetky servisne ukony smie v ramci zaruky vykonavat autorizovany servis, co v podstate nevadi, nakolko je to zadarmo.

odpovedať

19.01.16 12:33 | Tango030

46

75

S tymi kubaturami mi to pride akoby sa hitlerwagen opičil po forde!
To teraz budú mať všetci len 1.0,1.5 a 2.0.
Potom po čase 1.0a 1.5, a potom už len 1.0 a potom bicykel s plachtami ; D
Jazdím na: Ford

odpovedať

20 | 2

19.01.16 15:21 | KEKO535

457

75

:))) Motory budu narocnejsie na vyrobu a drahsie ......Takze sa to po*eru este viac. Ved tie TSI motory stali za prd makovy a oni to idu zase menit. Ale co uz, ved ludia si to kupia, budu teestovacie opicky a budu spokojny aj ked auto bbude viac v servise ako doma. Predsa mam VW, Skoda, Audi, Seat a kazdy mi zavidi...
Jazdím na: Mercedes W204

odpovedať

5 | 7

19.01.16 15:21 | KEKO535

457

75

:))) Motory budu narocnejsie na vyrobu a drahsie ......Takze sa to po*eru este viac. Ved tie TSI motory stali za prd makovy a oni to idu zase menit. Ale co uz, ved ludia si to kupia, budu teestovacie opicky a budu spokojny aj ked auto bbude viac v servise ako doma. Predsa mam VW, Skoda, Audi, Seat a kazdy mi zavidi...
Jazdím na: Mercedes W204

odpovedať

10 | 6

19.01.16 17:24 | test
za prd makovy stoja tvoje ´´odborne´´ nazory.

odpovedať

19.01.16 17:37 | KEKO535

457

75

:))) VW Group fanusik sa ozval. Ved sa pozri co robia. Co model to nove motory a nejak extra uspesne nie su. Ale kaslem na to, nikto ti nezakazuje byt skusajucou opickou a este im za to aj zaplatis. Pekny den :)
Jazdím na: Mercedes W204

odpovedať

9 | 2

19.01.16 18:05 | Tango030

46

75

wolksvagen má jednú obrovskú výhodu-jeho zákazníci mu veľa odpúšťajú a radi zabúdajú,jediné čo majú v hlave je TDI čo pred desiatimi rokmi jazdili za 5 litrov a neebali sa.
Žiaľ tie časy sú dávno preč ale to nevadí,treba len dúfať a skúšať a potom radšej znovu zabudnúť...
Jazdím na: Ford

odpovedať

10 | 2

19.01.16 18:47 | Tuko
Zakaznici vw maju tu nevyhodu ze prakticky nemaju kam ist ak chcu auto pdobnych standardov a nechcu platit velke peniaze za mercedes

odpovedať

20.01.16 09:35 | johan
a to su co za standardy ze ich ine auta nemaju? kazove motory, ci je to diesel alebo benzin? setrenie na kazdej drobnosti? zaujem len o masovy predaj a najvacsie zisky bez ohladu na vlastnu historiu a tradiciu? ci aj nieco ine?

odpovedať

21.01.16 17:15 | Tuko
Medzi beznymi autami je vw naj. Ked chce nejaka automobilka prinasat progres tak obcas musi aj nieco nepodarit napr v spolahlivosti. Jediny kto sa na nich este chyta je mazda

odpovedať

21.01.16 19:18 | sudca vredd
Co koment, to perla od teba. Jeden by si myslel, ze sa omylom preklikol na nejaky humoristicky portal.

odpovedať

19.01.16 21:16 | Kalina
Ja neviem ale mam fiat multipla jtd asi 290 000km a s motorom som este nic nerobil iba olej menil aj turbo je povodne a aj stare, auto ma 16 rokov. A olej len menim a nedolievam

odpovedať

23.06.16 20:47 | pishinger
hmmm Multipla, skvely vyber.

odpovedať

19.01.16 21:16 | Kalina
Ja neviem ale mam fiat multipla jtd asi 290 000km a s motorom som este nic nerobil iba olej menil aj turbo je povodne a aj stare, auto ma 16 rokov. A olej len menim a nedolievam

odpovedať

19.01.16 23:00 | doki
Bože,už raz čítať že urobili čosi v čom sa dá nájsť aspoň stopový prvok rozumu

odpovedať

19.01.16 23:25 | Thomi

295

89

Keď tak čítam všetky tie komentáre, nie len pod týmto ale pod všetkými článkami, tak zisťujem že nemám šancu si kúpiť dobré nové auto. Na každú značku si niekto niečo nájde.
VW je celý zlý, Opel išiel kvalitou dole, Francúzi a Taliani sú zlí už z princípu, KIA a spol je zlá len preto že je to "stále iba kórejec"... Ford má Ecoboost trojvalce ktoré dlho nevydržia...

Čo by ste mi teraz poradili keby chcem nové auto za +- 20 000€?
Jazdím na: Opel ASTRA G, Volkswagen PASSAT

odpovedať

3 | 0

20.01.16 08:21 | xb
mazdu 3 alebo toyotu auris v hybride ale je to všetko podľa tvojich preferencií tieto dve autá má napadli ako prvé :-) prípadne ešte civic

odpovedať

20.01.16 09:47 | johan
tiez mi hned napadla mazda 3. Najvacsie plus co na mazde je, ze sa dokazala vyhnut downsizingu a vyrabaju atmosfericke motory ktore maju nasobnu zivotnost oproti turbam a su konstrukcne jednoduchsie, ty padom aj udrzba a pripadna oprava su lacnejsie. a popri tom stale super vykon a spotreba.

odpovedať

20.01.16 10:26 | KEKO535

457

75

Kludne si mozes kupit Mazdu, Suzuki a aj tych dvoch korejcov. Absolutne nic nepokazis
Jazdím na: Mercedes W204

odpovedať

7 | 2

20.01.16 11:24 | Johan
Tieto vybery su zalozene na statistike a predpoklade, ze auto s jednoduhsim motorom ma mansiu pravdepodobnost sa pokazit. Na zaklade toho je najspolahlivejsi konsky povoz.
Ale vazne, auto by sa malo posudzovat komplexne, nie len na zaklade motora. Jazdim firemnym auto, ktore ma statisticky spolahlivy motor, co mozem potvrdit, zial kazdy mesiac sa pokazi nieco ine.

odpovedať

20.01.16 13:04 | johan
nie, toto nieje zalozene na ziadnej statistike ale na znalostiach.. a ano, na konskom povoze sa ti toho moc nepokazi

odpovedať

21.01.16 17:17 | Tuko
Fuha za 20 by som uz asi siel do dakeho predvadzacieho passatu alebo mazda 6

odpovedať

android aplikacia

Najnovšie komentáre