Alpina D3 bi-turbo prešla drobným faceliftom. Úpravca sa zameral na kozmetické zmeny,  podobne ako BMW pri facelifte bežného radu 3. Pod kapotou zostal naftový šesťvalec, na rozdiel od predchádzajúcej generácie, kde bol len 2,0 litrový vznetový agregát. Alpina vyrába typ D3 vo verzii Sedan a Touring.

 

Pod kapotou zostal pôvodný 3,0 litrový naftový radový šesťvalec. Motor je prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel typu twin-turbo.

Zmeny dizajnu prišli v podobe nového nárazníka, chrómovej mriežky chladiča, či nových LED svetlometov. Vzadu zmenili dizajnéri tvar LED svetiel a koncovky štyroch výfukov. Poznávacím znakom D3 zostali typické hliníkové disky Alpina Classic. V interiéri nájdeme kvalitné materiály ako sme pri značke Alpina zvyknutí. V základnej výbave po novom nechýba tempomat, parkovacie senzory a paket pre úložný priestor.

Verzia Touring je dostupná aj s pohonom xDrive

Pod kapotou zostal pôvodný 3,0 litrový naftový radový šesťvalec. Motor je prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel typu twin-turbo. Agregát produkuje výkon 257 kW (350 koní) a 700 Nm! S takouto silou vyštartuje malá trojka na stovku len za 4,6 sekundy. Maximálka leží pri 276 km/h. Výkon pritom putuje na zadnú nápravu cez 8-stupňovú automatickú prevodovku ZF. Verzia Touring je dostupná aj s pohonom xDrive, s ktorým zrýchľuje na stovku o desatinku lepšie (4,5 s). Pohotovostná hmotnosť verzie sedan je 1585 kg, kombi s pohonom všetkých štyroch kolies vyženie váhu na 1725 kg.


Dôvod, prečo uprednostniť naftový motor pred benzínovým, je jasný – spotreba. Podľa tabuliek zožerie Alpina D3 Sedan len 5,3 litra na sto kilometrov. Verzia Touring má normovanú kombinovanú spotrebu na úrovni 5,4 l/100 km.

Alpina D3 má už v základnej výbave veľmi kvalitný interiér

Cena Alpiny D3 začína na čiastke 58 100 €. K dispozícii je samozrejme dlhá príplatková výbava. Záujemcovia o veľmi rýchly diesel si môžu napríklad priplatiť za diferenciál s obmedzenou svornosťou.

 

Zdroj: carscoops