Alpina vyrábala hneď niekoľko rôznych modifikácií päťky v generácii s interným označením E39. Bola to vznetová D10 s trojlitrom a dve benzínové verzie odlišujúce sa tým, že jednu poháňali radové šesťvalce a špičkové prevedenie dostalo V8.

Osemvalce boli dostupné v dvoch výkonových verziách a práve tie proti sebe postavil tím Carwow okolo Mata Watsona, pričom na pomoc si tentokrát pozvali Bena Collinsa, pretekára, ktorý svojho času jazdil pre Top Gear Jeremyho Clarksona v maske Stiga.

Minimálne papierové rozdiely

Obe spomínané Alpiny sa postavili proti súdobej BMW M5, ktorá bola poháňaná atmosférickým osemvalcom s objemom 4,9 litra, výkonom 400 koní a krútiacim momentom 500 Nm. V porovnaní s oboma autami z Buchloe však veľký náskok nemá a navyšše má vyššiu pohotovosnú hmotnosť.

B10 4.6 V8 má 340 koní a 470 Nm, zatiaľ čo novšie a silnejšie prevedenie B10 4.8 V8 S je poháňané motorom naladeným na 375 koní a 510 Nm (vo videu je nesprávne uvedených 380 koní, ale to je detail).

Rozdiely sú tiež v prevodovkách. Alpiny využívajú 5-stupňové automaty, zatiaľ čo M5 bola dostupná výlučne so 6-stupňovým manuálom. A ako to dopadlo? To musíte vidieť... S ohľadom na vek prítomných áut a ich istú „krehkosť“, to neprebehlo tak jednoducho, ako by ste si možno mysleli.

zdroj: Carwow