Technológia predných svetiel ide neustále dopredu. Ako prvé použilo laserové svetlá BMW na ich type i8. Lenže konkurencia nespí na vavrínoch. Audi prestavilo podobné svetlá na špeciále R8 E-tron Quattro, s ktorým sa chystá na 24-hodinovku do Le Mans. Prisľúbili, že laserové svetlá postupne aplikujú do sériových áut. Sľub plnia a prvým Audi s takýmito svetlami bude limitovaná edícia R8 LMX.

Prvé Audi s laserovými svetlami je limitovaná edícia R8 LMX

Audi prvý krát predstavilo laserové svetlá na špeciále R18 E-tron Quattro. Teraz prichádza so sériovou podobou týchto svetiel v limitovanej edícii Audi R8 LMX.

Laserové svetlá Audi R8 LMX dopĺňajú LED svietenie. Aktivujú sa pri prekročení rýchlosti 60 km/h a dokážu svietiť bielym svetlom do vzdialenosti 500 m. Člen predstavenstva Prof. Dr. Ulrich Hackenberg o nových svetlách povedal: „Nasadenie laserového svetlometu v Audi R8 LMX podčiarkuje našu vedúcu pozíciu v svetelnej technike. Zvýšenú bezpečnosť, ktorú týmto prinášame zákazníkovi skutočne predstavuje Náskok vďaka technike.“

Vylepšiť na limitovanej edícii len svetlá by bolo trochu málo. Audi zvýšilo výkon o 10 k, atmosférický 5,2 litrový V10 motor produkuje 570 koní a 540 Nm. Šprint na stovku zvládne za 3,4 sekundy a ručička sa zastaví až pri rýchlosti 320 km/h. Automobilka tvrdí, že s R8 LMX dokážete jazdiť s kombinovanou spotrebou 12,9 l / 100 km a auto pri tom vypustí do ovzdušia 299 g CO2 na kilometer.

Interiéru dominuje čierna

Audi ponúkne R8 LMX len v exkluzívnej modrej farbe Ara Blue. K drsnejšiemu výzoru auta pomáhajú karbónový lip, kanardy, spätné zrkadlá, náduchy na oboch stranách, veľké zadné krídlo, difúzor a kryt motorového priestoru. Ešte exkluzívne kolesá, červené brzdové strmene a výzor je dokonalý. V interiéri ladili všetko do čiernej. Použili čiernu kožu Nappa, ktorú vhodne doplnili modrými prešitím a karbónom. Limitovanú edíciu 99 kusov Audi R8 LMX plánuje automobilka poslať do ulíc v lete tohto roka a záujemcovia za jeden kus zaplatia 210 00 eur.

Zdroj: autoblog.com