Internet preniká všade. Spolu s ním prichádzajú nové možnosti. Inak to nebude ani v prípade vpádu internetu do interiérov našich áut. General Motors chce do palubných systémov priniesť prostredníctvom internetu reklamu. Túto informáciu priniesol generálny riaditeľ koncernu, Dan Akerson.

General Motors tvrdí, že do konca tohto desaťročia bude prostredníctvom internetu prepojených 40% všetkých áut.

Tieto informácie by sme mali začať brať vážne. GM už nedávno oznámil, že svoje autá plánuje vybaviť 4G internetom. Nedávno som písal o zániku autorádií, ako ich poznáme dnes. Nahradí ich internet. Pôjde to ešte ďalej. Palubné systémy sa stanú srdcom, každého auta. Ľudia sa budú so svojimi autami rozprávať. Áno, teraz si myslíte, že vy sa so svojím autom zo zásady nebavíte. Rovnako vám prekáža už aj tak dostatočné zamorenie prostredia reklamou, tak načo pridávať ďalšiu? V USA sa na to pozerajú trochu inak.

 

Internet dokáže zacieliť reklamu na každého z nás neuveriteľne presne. Priemerný Američan strávi týždenne dochádzaním do práce 4 hodiny. Informačno- zábavný systém, ktorý je pripojený do siete dokáže zistiť kde ste a presne podľa toho vám naservírovať reklamu. Stojíte v zápche a ste hladný? Pomôže vám reštaurácia, ktorá sa objaví na displeji vášho auta. Máte málo benzínu? Najbližšie pumpa má skvelú akciu.

 

V dnešnej dobe je zvláštne, že naše autá ešte s internetom nemajú takmer nič spoločné. Otázkou nie je či, ale kedy internet prerazí aj do interiérov.

Výrobcovia budú využitie palubných systémov rapídne rozširovať.

Akerson zatiaľ neprezradil ako to bude celé fungovať, no nemyslím, že reklama bude agresívna do takej miery, aby nás obťažovala pri jazde. Jej využitie skôr vidím počas státia v zápchach a v podobných situáciách.

 

V najbližšej dobe nám autá plné reklamy nehrozia. Rýchly internet sa nestane štandardnou súčasťou áut GM skôr ako v polovici roku 2014. Postupne sa takmer určite pridajú aj ostatní výrobcovia.

 

Zdroj: autonews.com

Prečítajte si aj: Zmiznú autorádiá do roku 2020?