Dnes je na cestách prvoradá bezpečnosť. Medzi základné prvky patrí hneď po bezpečnostnom páse aj airbag. Čím viac airbagov, tým lepšie. Kvôli tomu máme dnes interiéry preplnené týmito nafukovacími vakmi. Samozrejme, že sú dobre ukryté a pri bežnej jazde nám vôbec nevadia. Na scénu nastupujú až v prípade nárazu. Vtedy nás doslova obklopia. A keďže do vnútra sa už žiadne nové airbagy nezmestia, americká spoločnosť TRW v spolupráci so Seatom vyvíja nový airbag, ktorý bude vonku.

Samozrejme, nejde o úplnú novinku. Také niečo sme tu už mali. Volvo V40 dokáže v prípade nehody vystreliť vonkajší airbag, ktorý má ochrániť chodcov. V tomto prípade však nejde o najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky.

 

TRW tvrdí, že až 40 percent všetkých nehôd sú bočné kolízie. Z toho dôvodu chce na bočné strany áut montovať veľký nafukovací vak s rozmermi 200x70x18 cm. Ten by sa mal nafúknuť niekoľko milisekúnd pred neodvratnou nehodou. Jeho hlavným poslaním je vďaka špeciálnej štruktúre chrániť posádku auta a teda zmierňovať následky kolízie.

 

Vonkajší bočný airbag ochráni posádku v prípade bočného nárazu. Bude siahať až do polovičnej výšky dverí a vďaka špeciálnej konštrukcii by mal zmierniť následky nárazu.

TRW a Seat veľa obrázkov nového airbagu nezverejnili.

Najväčším problémom sú senzory a ich schopnosť vyhodnotiť kolíznu situáciu. Ak by došlo k bezdôvodnému nafúknutiu airbagu, vozidlo by muselo ísť takmer určite do servisu a náklady na jeho výmenu by neboli vôbec malé.

 

Vývoj bočného airbagu prebieha v Španielsku už tri roky. Celý projekt financuje Európska únia. Napriek tomu, prvým autom, ktoré novinku použije nebude Seat. Malo by ísť o „špičkový nemecký sedan“. Od reálneho nasadenia sme však ešte ďaleko. Najprv musia prebehnúť testy. TRW tvrdí, že novinka by na trh mala prísť okolo roku 2020.

 

Zdroj: autoexpress.co.uk

Prečítajte si aj:  Test Volvo V40 T4