Združenie európskych výrobcov automobilov tvrdí, že návrhy EÚ nemajú s realitou nič spoločné a ide len o politiku. Asi na tom niečo bude.

Združenie európskych výrobcov automobilov (ACEA) žiada od Bruselu, aby svoje návrhy podložil faktami. Podľa nových pravidiel by autá museli byť tichšie ako priemerná kosačka na trávu.

 

Ďalším problémom voči, ktorému sa automobilky búria sú emisné limity. ACEA doslova tvrdí, že súčasné diskusie o dlhodobých cieľoch pre emisie oxidu uhličitého sú motivované politicky a vytrhnuté z globálneho kontextu.

 

Nemecké automobilky sa navyše vyhrážajú, že v Európskej únii znížia produkciu áut. V Nemecku autá priemerne vypustia 147 g CO2 na každom kilometri. Priemer EÚ je na hodnote 132,2 g/km. Podľa platnej dohody by priemer únie mal do roku 2015 klesnúť na 130 g/km. Koncom súčasného desaťročia by malo toto číslo padnúť až na 95 g/km.

 

Európsky automobilový trh už dávno nie je slobodný. Únia diktuje podmienky a vlastnosti nových áut príliš často.

Mnoho ľudí si myslí, že emisné limity zabili dobré motory.

Nemci chcú tieto limity samozrejme zmierniť. Ich platnosť by najradšej posunuli o 10 rokov. Agentúra Reuters tvrdí, že na Brusel tlačí samotná nemecká vláda.

 

Ku krajinám, ktoré nechcú prísne limity patria štáty strednej Európy, ktoré majú rozvinutý automobilový priemysel, a po finančnej pomoci z Nemecka sa k nim asi bude musieť pridať aj Portugalsko. Podľa dostupných informácií by sa EÚ mala dohodnúť na ďalšom postupe s členskými krajinami počas budúceho týždňa.

 

Celá situácia môže v extrémnom prípade vyústiť do zníženia produkcie áut na starom kontinente. Prísne limity automobilkám znižujú zisky a obmedzujú výdrž a kvalitu motorov.

 

Zdroj: autonews.com

Prečítajte si aj:  Šéf Fordu tvrdí, že Európska únia dvojnásobne predražuje autá