Regulácie Európskej únie spôsobujú, že nové autá sú dvakrát drahšie, ako by mohli byť. Tieto slová povedal šéf európskeho Fordu, Stephen Odell. Všetci sme tušili, že vďaka EÚ sú ceny áut vyššie, no zatiaľ to nikto verejne nepotvrdil. Vzpierať sa politickému diktátu nie je in.

Európska únia podľa mnohých názorov deformuje trh a automobilkám neumožňuje vyvíjať produkty podľa dopytu.

Odell sa zúčastnil summitu Future Manufacturing na univerzite v britskom Cranfielde. Vo svojom prejave vyzval politikov, podnikateľov, akademikov a regulátorov aby pre rast automobiliek vytvorili na trhu vhodné podmienky. Bez ich pomoci bude pokračovať znižovanie predajov, ktoré za posledných 5 rokov dosiahlo 22% pokles.

 

Vývoj nových motorov, ktorých jedinou výhodou je konfigurácia na európsky cyklus merania spotreby, musíme zaplatiť všetci. Rovnako všetci máme v autách výbavu, ktorú možno nechceme. Systém start/stop je dobrým príkladom. Kto jazdí mimo mesta, tak vďaka automatickému vypínaniu motora neušetrí nič. Na druhej strane ľudia jazdiaci v meste môžu svoju spotrebu znížiť o pár kvapiek. Otázkou je, za akú cenu dosiahnu toto zníženie spotreby.

 

Európska únia to možno nemyslí vždy zle. Systémy ako ABS alebo ESP sú v poriadku. Pri honbe za emisiami a nízkou spotrebou však začína prekračovať medze zdravého rozumu.

Stephen Odell je jeden z prvých ľudí, ktorý verejne prehovoril o zlom vplyve nariadení únie na ceny.

Šéf Fordu sa však zdržal útokov na konkrétne osoby, nariadenia alebo regulácie. Európa by podľa jeho slov mala nasledovať americký príklad: „Očakávame, že Brusel podporí predaj európskych automobiliek po úspešnom americkom vzore.“

 

Ford v nasledujúcich piatich rokoch plánuje v Európe uviesť 15 nových typov. Okrem toho chce odstrániť prebytočné výrobné kapacity.

 

Zdroj: autoexpress.co.uk

Prečítajte si aj:  EÚ pretlačí elektromobily za každú cenu a za naše peniaze