Bentley chce v roku 2020 predať 20 000 áut. Poviete si, nič nezvyčajné a nie je to až tak veľa. Áno, akurát je to takmer dvojnásobok toho, čo predávajú teraz. Posledné známe číslo hovorí, že minulý rok predali 10 120  áut. Automobilka chce do troch, či štyroch rokov dostať toto číslo na 15 000 a v roku 2020 by chceli 20 000 predaných áut.

Grand Convertible je luxusný kabriolet, ako ho vidí Bentley

Bentley chce v roku 2020 predať 20 000 áut. Minulý rok však predali len 10 120 kusov, do 3-4 rokov by mali dosiahnuť hranicu 15 000 a potom a potom zamieriť na cieľ 20 000.

Pomôcť by im k tomu mohlo nové SUV, ktoré poznáme pod menom Bentley EXP 9F. Karosériu Bentley EXP 9F budú vyrábať v Bratislave a autu hovoria Bentayga. Automobilka plánuje predávať asi 3000 týchto luxusných SUV ročne. Spoliehať sa budú aj na osvedčené typy Continental, Mulsanne, Flying Spur. Do výroby by sa mohol dostať aj nový koncept Grand Convertible.

Grand Convertible ukazuje, ako by mal luxusný kabriolet, aký nemá konkurenciu. Zobrali len to najlepšie, čo mali. Pod kapotou nájdeme motor z ich vlajkovej lode Bentley Mulsanne, teda 6,75-litrový twin-turbo V8 s výkonom 395 kW (530 k) a krútiacim momentom 1100 Nm.

Odtieň Sequin Blue namiešali tak, aby ladil so šatami partnerky jedného zákazníka

Zákazník chcel, aby farba auta ladila s plesovými šatami jeho partnerky. V Bentley preto namiešali špeciálny odtieň Sequin Blue.

Kabriolet na prvý pohľad zaujme farbou, hovoria jej Sequin Blue a viaže sa s ňou zaujímavý príbeh. Jeden zákazník vraj chcel, aby farba auta ladila s plesovými šatami jeho partnerky. V Bentley tak namiešali špeciálny odtieň modrej. Kapotu a rám čelného skla poňali v kontraste s modrou, nalakovali ich striebornou, odtieňom Liquid Metal.

Modré prešívanie kontrastuje s bledou kožou

Interiér Grand Convertible je výkladnou skriňou majstrov z dielní Bentley. Vyrobili ho z 14 kusov kože. Diamantovými stehmi ozdobili dvere, alebo sedadlá. Kontrastným modrým ručným prešívaním ukazujú umenie Bentley špecialistov.

Kryt strechy za sedadlami vyrobili z jedného kusu orechovej dyhy

Najviac sú ale hrdý na obloženie palubovky a hlavne krytu, ktorý skrýva zloženú strechu. Na týchto miestach použili tmavé orechové drevo. To potom vyleštili do zrkadlového lesku a ozdobili pochrómovanými lištami. Veľa práce dal kryt strechy, ktorý vytvorili z jedného kusu dyhy. Ako býva u drahých áut zvykom, aj tu je všetko drevo ručne spracované.