O novom BMW 2 sme už písali, no dohady o výkone, cenách alebo ponuke motorov sa skončili, pretože automobilka uviedla dvojkový rad oficiálne. Naživo si ho síce budú môcť vyskúšať zákazníci až v januári na detroitskom autosalóne, no rozmýšlať o ňom môžete už od dnes až do marca, kedy ho začnú predávať. Je dvojka podľa vás niečo, čo doteraz chýbalo v ponuke modrobielej vrtuľky?

Užili ste si vo videu angličtinu s krásnym nemeckým prízvukom?:) BMW pripravilo 2-ku ako ďaľšie kvalitné auto, a M-kový rad iste bude budiť rešpekt na cestách. No okrem M235i paleta motorov obsahuje i 220i a 220d. V máji budúceho roka ich doplnia ešte vznetové motory 218d a 225d. Poďme si ich trohu priblížiť, koľko zábavy ponúknu.

 

Motor 220i - štvorvalcový 2,0-liter s prepĺňaním produkuje 135 kW (184k) a 270 Nm krútiaceho momentu. Akceleráciu na 100 km/h zvládne za 7.0 sekúnd a maximálna rýchlosť je 235 km/h.

 

Motor 218d - štvorvalcový 2,0-liter s prepĺňaním produkuje 105 kW (143k) a 320 Nm krútiaceho momentu. Akceleráciu na 100 km/h zvládne za 8,9 sekúnd (8,6 s osemstupňovým automatom) a maximálna rýchlosť je 213 km/h.

 

Motor 220d - štvorvalcový 2,0-liter s prepĺňaním produkuje 135 kW (184k) a 380 Nm krútiaceho momentu. Akceleráciu na 100 km/h zvládne za 7,2 sekúnd (7,1 s osemstupňovým automatom)  a maximálna rýchlosť je 230 km/h.

 

Motor 225d - štvorvalcový 2,0-liter s prepĺňaním produkuje 160 kW (218k) a 450 Nm krútiaceho momentu. Akceleráciu na 100 km/h zvládne za 6,3 sekúnd a maximálna rýchlosť je 242 km/h.

 

A konečne najsilnejší motor M235i - šesťvalcový radový 3,0-liter s prepĺňaním produkuje 240 kW (326k) a 450 Nm krútiaceho momentu. Akceleráciu na 100 km/h zvládne za 5 sekúnd (4,8 s osemstupňovým automatom) a maximálna rýchlosť je 250 km/h.

Rozmery sú v porovnaní s jednotkovým BMW iné, no od oka by ste tak usúdili asi ťažko. S dĺžkou 4432 mm, šírkou 1774 mm a výškou 1418 mm je len o 7 mm nižšia, 24 mm širšia a 72 mm dlhšia než 1-ka. Rázvor náprav je 2690 mm. Najvýkonnejšie BMW M235i nie je rozmerovo rovnaké ako menej výkonní parťáci, je dlhé 4454 mm a vysoké 1408 mm. Rázvor narástol o ďaľších 30 mm. Iné rozmery ovplyvňujú (pozitívne) i veľkosť miesta v interiéri. Na predných sedadlách majú pasažieri o 19 mm viac priestoru pre hlavu a vzadu je o 21 mm viac miesta pre nohy. Batožinový priestor je o 20 litrov väčší ako u jednotky, takže 390 litrov. S rovnakým objemom ale nerátajme u kabrioletu F23, ktorý dostane plátennú strechu a objem batožinové priestoru 270 litrov.

Na čom BMW 2 jazdí a aké sú ceny? V základnej ponuke sú štandardom 17-palcové disky s pneumatikami 225/45, M-ková verzia obúva osemnástky s pneumatikami o rozmeroch 225/40 vpredu a 245/35 vzadu. Elektronicky riadený zadný diferenciál dostane v základe iba najsilnejší model, ostatné modely sa uspokoja s klimatizáciou, multifunkčným volantom obšitým kožou, diódovými svetlami a parkovacími senzormi. Pohon všetkých kolies xDrive bude v príplatkovej výbave, a je možné nakonfigurovať ho i pre M235i.

 

Konečne máme i oficálne ceny, rozpätie nemeckých cien je od 30 do 44 tisíc. Za najlacnejší model 218d si BMW pýta 29800 Eur, 220i je iba o málo drahšia - 29950 Eur. Motorizácia 220d stojí 32500 Eur a 225d sa blíži k štyridsiatim tisícom - 37950 Eur. Vrchol ponuky M235i si za svoje schopnosti BMW cení na 43750 Eur.