BMW X7 patrí k tomu najluxusnejšiemu, čo automobilka ponúka. Na ceste ho ani náhodou neprehliadnete, keďže ide o najväčšie BMW, aké automobilka vyrába. Okrem toho ho rozpoznáte aj podľa kontroverzne veľkých predných ľadviniek, ktoré sú podľa mnohých už prehnané. No nechajme dizajn dizajnom, X7 je k dispozícii ako s benzínovým, tak aj dieselovým motorom. Vrcholom benzínovej ponuky je 4,4-litrová V8-čka twin-turbo, ktorá dodáva 390 kW (530 k) a 750 Nm krútiaceho momentu. Najvýkonnejší dieselový agregát (3,0-litrový 6-valec so 4 turbami) zase ponúka výkon 294 kW (400 k) a 760 Nm. Motor zároveň spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

U modelu X7, samozrejme, nechýba ani pohon všetkých kolies xDrive, ktorý využíva elektronicky ovládanú viaclamelovú spojku. Systém rozdeľuje hnaciu silu medzi predok a zadok v pomere 40:60. Ak si to však vyžaduje jazdná situácia, môže toto rozdelenie zmeniť a poslať viac sily na nápravu s lepšou trakciou. Zároveň dokáže systém distribuovať krútiaci moment rozdielne pre každé koleso. Pohonu xDrive tiež pomáha aj dynamická kontrola stability DSC, ktorá využíva senzory na monitorovanie podmienok na ceste a využíva brzdnú silu v prípade detegovania preklzu kolesa. Ak systém zistí nedotáčavosť vozidla, zredukuje hnaciu silu posielanú na predné kolesá. Ak zase zachytí pretáčavosť, pošle jej dopredu viac. To výrazne pomáha k jazdnej stabilite auta. Tú zabezpečuje aj aktívny systém riadenia podvozka Executive Drive Pro. Jeho základom sú aktívne stabilizátory na elektromechanickej báze, ktoré minimalizujú nakláňanie karosérie. K dispozícii je aj balíček xOffroad, ktorý má 4 režimy (piesok, skaly, štrk a sneh). Vďaka nim sa pohon všetkých kolies presnejšie prispôsobí aktuálnemu povrchu pre lepšiu trakciu.

6/6 hviezdičiek

BMW X7 získalo v našom 4x4 teste plný počet hviezdičiek s fantastickým časom 9,16 sekundy. Mám dokonca dojem, že za našim rekordmanom Jeepom Wrangler Rubicon (7,58 s) a Audi e-tron (8,7 s) je to tretí najlepší čas. X7 nemala problém so žiadnym z testov a v priemere na jeden test potrebovala len 1,53 sekundy, čo podčiarkuje skvelý reakčný čas auta.