Značka má veľký záujem v zavedení autonómnych režimov prevádzky. Eliminuje tým množstvo ľudských chýb a predíde množstvu dopravných nehôd. Zároveň však bude chcieť udržať klasický volant vo vozidle tak dlho, ako to bude možné. Bude to tiež závisieť od záujmu zákazníkov?

Porsche sa bude držať volantu do posledných dní, až dokým to budú chcieť aj zákazníci.

Podpredseda výkonnej rady Porsche, Lutz Meschke, v rozhovore prezradil, že niektoré vlastnosti autonómneho jazdenia perfektne dopĺňajú DNA Porsche. Podľa neho existujú niektoré aspekty autonómnej jazdy, ktoré sú zaujímavé aj pre vodičov Porsche. Patrí sem napríklad autonómne parkovanie alebo jazda v kolónach. Tým sa nevyhnú ani vodiči na 911-tkach.

Zostane Porsche nakoniec jedinou značkou s volantom a funkciou vypnutia autonómneho režimu?

Porsche tiež vidí v autonómnych režimoch možnosť trénovať vodiča v reálnych podmienkach. Takým nápadom je funkcia Mark Webber, ktorá by ukázala vodičom najlepšie prejazdy na okruhoch. Majiteľ sa tak môže naučiť, kde najlepšie brzdiť a kde už pridávať.

Aj v niektorých konceptoch interiéru budúcnosti stále zostáva volant.

Takýto prístup k autonómnej prevádzke kvitujem. Jazda v kolónach je naozaj otravná a ak ma od nej vozidlo odbremení, nemám s tým žiaden problém. Ak ma môže umelá inteligencia naučiť lepším jazdeckým schopnostiam, prečo by som to nevyužil? A ak Porsche zachová volant čo najdlhšie, nebudú žiadne obavy, že s príchodom autonómne jazdiacich „krabičiek“ stratíme absolútne všetko potešenie z jazdy. Alebo máte na to iný názor?

Zdroj foto: Porsche, automotive technology