Nestáva sa často, že pod kapotou niečoho tak tradičného ako Caterham nájdeme niečo, čo výrazne vybočuje z historickej koncepcie vozidla. V prípade Caterhamu a teda aj Lotusu 7 je koncepcia odjakživa jasná. Ľahučká karoséria zriedka prekračujúca hmotnosť 550 kg. Vyskladaná z trubkového rámu okapotovaná ľahkým hliníkovým plechom, o ktorej pohon sa staral striktne atmosfericky plnený štvorvalec s objemom od 1.4 až po 2 litre. Samozrejme, pokiaľ nehovoríme o placke SP/300.R S kompresorom prepĺňaným dvojlitrovým štvorvalcom. No časy sa menia. V prípade klasického Caterhamu by mala v blízkej dobe nastať zmena. Čo si pre nás Caterham teda prichystal?

 

 

Pod dlhý čumák, ktorým je Caterham charakteristický by už na jeseň tohto roku mohol putovať kompresorom dopovaný motor. Zatiaľ nie je jasné ktorý z motorov zo súčasnej ponuky sa Caterham rozhodol posilniť prepĺňaním, no očakáva sa, že nastávajúci model by sa mohol postaviť niekde medzi súčasný model R300 a R500 Superlight. V kútiku duše sa modlím, aby sa inžinieri rozhodli pod kapotu umiestniť motor použitý v placke SP/300.R. Ten dosahuje max. výkon 225 kW (305 koní) a 305 Nm. Keďže tento motor už v Caterhame bez kompresora je, predpokladám, že zo zástavbou toho preplňovaného by nemal byť výraznejší problém.

 

 

To by však znamenalo jednu podstatnú vec. Klasický Caterham ako ho poznáme by v tom prípade dostal úplne nový vrcholový model, vzhľadom na to, že ani jeden z doposiaľ ponúkaných motorov nedisponuje porovnateľnými hodnotami. Keďže s Caterhamom už aké také skúsenosti máme, celkom si nevieme predstaviť čo by s tak ľahkou karosériou vedelo porobiť 300 Nm. Ale chceme to zažiť! :)