Mercedes na autosalóne v Ženeve predstavil plug-in hybridnú jednotku v triede C a E, ktorá kombinuje elektromotor so vznetovým motorom. Takáto kombinácia nie je novinkou, koketovali s ňou už v PSA a aj v Mercedese. Zatiaľ sa neuchytila. Mercedes ju oprášil, pridal nový motor, prevodovku, možnosť nabíjania a hor sa do predajní. Príde úspech?

Dieselový plug-in hybrid môže byť riešením pre ľudí z mesta, ktorí jazdia dlhé trasy.

O tom je priskoro rozprávať. Každopádne, o novinke vieme, že kombinuje vznetový 4-valec OM654 so zdvihovým objemom 2,0 litra, ktorý mal premiéru v aktuálnom E 220d. Tam produkuje 143 kW (195 k), k nemu pridajú elektromotor s výkonom 90 kW (122 k) a 440 Nm. Celkový systémový výkon by mal byť cez 200 kW (272 k) a 700 Nm. To sú parametre pre dvojturbové vznetové trojlitre.

Vznetový plug-in hybrid využíva nový 2,0-litrový vznetový štvorvalec.

Motor je kombinovaný s novým 9-stupňovým automatom. Akumulátory dokážu dodávať energiu na výlučne elektrický režim až do rýchlosti 140 km/h, s kapacitou 13,5 kWh by mali zabezpečiť dojazd na elektrinu 50 km (opäť len v norme NEDC). K dispozícii bude aj režim E-Save, ktorý uchová elektrickú energiu pre potrebný vjazd napríklad do bezemisného centra mesta.

Nabíjanie s domácou nabíjačkou wallbox zvládnete za 2 hodiny, s bežnou nabíjačkou zase za 7 hodín. Predaj by mal odštartovať koncom leta. Čo si o podobnom koncepte myslíte? Existuje skupina ľudí, ktorí jednoducho musia jazdiť dlhé trasy a nechcú sa vzdať bývania v blízkosti centra mesta. Takýto koncept by im mohol vyriešiť problémy so zákazmi dieselov, kým bude elektromobil schopný ponúknuť dlhý dojazd bez obmedzení (zimné obdobie a podobne).

Zdroj foto: Mercedes-Benz

Novinka by mala zvládnuť až 140 km/h na výlučne elektrinu.