Musím povedať, že ide o americký test. CR preto porovnáva reálnu spotrebu so normovanou spotrebou, ktorú zisťuje EPA. Táto americká agentúra má oveľa zložitejší postup zisťovania spotreby, ktorý je aj presnejší ako európsky cyklus. Po dynamickej stránke preplňované motory nestačia. Aj keď vodič možno má pocit, že jeho auto akceleruje lepšie z nižších otáčok kvôli inému priebehu krútiaceho momentu, celková akcelerácia býva horšia.

Consumer Report zdôrazňuje napríklad Ford Fusion s 1,6 litrovým motorom Ecoboost , ktorý mal do Európy prísť ako nové Mondeo. Tento agregát má výkon 129 kW (178 k) a v USA je ekonomickejšou alternatívou k štvorvalcovým pohonným jednotkám s 2,4 litrovým objemom. Priemernú spotrebu tohto Ecoboostu namerali 9,4 l/100 km. Väčšie motory majú napríklad Hyundai Sonata, Kia Optima, Toyota Camry, Honda Accord alebo Nissan Altima. Nielen že všetky lepšie akcelerujú ale ich spotreba sa pohybuje od 7,6 do 9,4 l/100 km.

Ani BMW 328i nie je výnimkou. Downsizing ho neobišiel.

Ani BMW 328i nie je výnimkou. Downsizing ho neobišiel.

Všetko by bolo v poriadku, keby výrobcovia neprezentovali preplňované motory práve vďaka menšej spotrebe pri zachovaní výkonu väčších agregátov. Downsizing má iné výhody.

Rovnako je na tom aj dvojlitrový Ecoboost v porovnaní so 3,5 litrovým šesťvalcom. Zle dopadlo aj BMW 328i s dvojlitrovým preplňovaným motorom, ktorému Consumer Report nameral priemernú spotrebu 8,4 l/100 km. BMW v Európe sľubuje priemernú spotrebu len 6,4 l/100 km. O tej môže každý majiteľ len snívať.

Downsizing však nie je len zlá vec. Vďaka nemu dochádza k znižovaniu hmotnosti celého auta a rovnako aj k lepšiemu vyváženiu. Na Slovensku navyše nie je práve najbežnejšie, že niekto jazdil na 3,5 litrovej V6 a potom presadol do preplňovaného štvorvalca a ten mu jednoducho nestačí. U nás je oveľa typickejšie, že ľudia využívali napríklad atmosférické štvorvalcové motory s objemom 1,4 litra. S príchodom tohto nového trendu začali kupovať preplňované motory s rovnakým objemom. V tomto prípade sa môže javiť, že downsizing má zmysel aj po stránke výkonu prípadne spotreby.

Zdroj: consumerreports.org

Ecoboost spotrebou ani dynamikou svojim väčším kolegom nestačí.

Ecoboost spotrebou ani dynamikou svojim väčším kolegom nestačí.

Model Motor 0-100 km/h EPA l/100km CR l/100km
Ford Fusion 1.6L Turbo 4 8.9 8,4 9,4
Hyundai Sonata 2.4L štvorvalec 8.2 9 8,7
Kia Optima 2.4L štvorvalec 8.6 8,7 9,4
Toyota Camry 2.4L štvorvalec 8.4 8,4 8,7
Honda Accord 2.4L štvorvalec 7.7 7,8 7,8
Nissan Altima 2.4L štvorvalec 8.2 8,7 7,6
Ford Fusion 2.0L Turbo 4 7.4 9 10,7
Hyundai Sonata 2.0L Turbo 4 6.6 9 9,4
Kia Optima 2.0L Turbo 4 6.6 9 9,8
Toyota Camry 3.5L V6 6.4 9,4 9
Honda Accord 3.5L V6 6.3 9,4 9
Nissan Altima 3.5L V6 6.3 10,2 9,8
Chevrolet Cruze 1.4L Turbo 4 9.8 8,4 9
Chevrolet Cruze 1.8L štvorvalec 10.5 8,7 9
Dodge Dart 1.4L Turbo 4 8.6 7,6 8,1
Dodge Dart 2.0L štvorvalec 11.0 8,7 8,7
Ford Escape 1.6L Turbo 4 9.9 9,4 10,7
Honda CR-V 2.4L štvorvalec 9.2 9,4 10,2
Kia Sportage 2.4L štvorvalec 10.3 10,2 10,7
Toyota RAV4 2.5L štvorvalec (2012) 10.0 9,8 10,2
Ford Escape 2.0L Turbo 4 8.2 9,8 10,7
Kia Sportage 2.0L Turbo 4 7.1 10,7 11,2
Toyota RAV4 3.5L V6 (2012) 6.7 10,7 10,7
BMW X3 2.0L Turbo 4 7.3 9,8 10,2
BMW X3 3.0L šesťvalec 7.2 11,2 10,7
Ford F-150 3.5 V6 Turbo 7.7 13,8 15,7
Ford F-150 5.0L V8 7.8 14,7

15,7

U nás Ford Mondeo, v USA Fusion. Spotreba je aj tak príliš vysoká.

U nás Ford Mondeo, v USA Fusion. Spotreba je aj tak príliš vysoká.