Upchatý DPF filter sa prejaví hore uvedenými problémami. Dá sa to zistiť tiež cez diagnostiku, kde hodnoty protitlaku vo výfukovom potrubí sú jednoducho príliš vysoké (hodnoty pre autá sa rôznia, môžu byť okolo 10 mBar pri neupchatom DPF, hodnoty okolo 100-ky už značia vysoko zanesený a upchatý filter).

Preventívne môžete robiť niekoľko vecí. Tou prvou by malo byť nejazdenie krátkych trás. To však nie všetci majitelia môžu spraviť (o vhodnosti kúpy vznetového auta na krátke trasy sa nemusíme ani rozprávať). Ak teda nemôže majiteľ jazdiť stále len dlhé trasy, aspoň raz za čas treba auto prehnať vo vyšších otáčkach. Nemusí to byť vysoká rýchlosť, stačia otáčky.

Ďalšou možnosťou je pravidelné pridávanie DPF čističa DYNAMAX. Ten totiž redukuje emisie výfukových plynov, sadzí a tým menej zanáša následný DPF filter. V prípade prípravku od DYNAMAXu treba celý obsah 300 ml naliať do palivovej nádrže pred natankovaním. Celý proces treba opakovať po približne 5 000 km.

Čistič je vhodný tiež do áut so systém dopĺňania močoviny AdBlue. Produkt dokáže zaistiť vyššiu teplotu výfukových plynov, čím dôjde k lepšiemu spaľovaniu pevných častíc v DPF počas regenerácie (raz za čas jednoducho regenerácia nastane, aj keď množstvo sadzí je na nízkej úrovni), k jej pravidelnosti a teda predchádzaniu problémom s upchatím filtra.

Radšej prevencia, ako hasiť následky

Ak vám už totiž svieti kontrolka DPF, prípadne je filter zanesený, s DPF čističom si veľmi nepomôžete. Treba ho jednoznačne pridávať postupne pri tankovaní ešte predtým, než už k samotnému zaneseniu DPF filtra dôjde. Funguje tak ako prevencia, ktorú by ste nemali zanedbávať. Výmena samotného filtra DPF je totiž v prípade mnohých automobiliek investícia prevyšujúca polovičnú hodnotu auta.