Príliš malý zvuk môže byť podľa mňa problém aj pri vyšších rýchlostiach.

Príliš slabý zvuk môže byť podľa mňa problém aj pri vyšších rýchlostiach.

Takéto problémy však majú v USA. The National Highway Traffic Safety Administration navrhuje, aby plug- in hybridy a elektromobily museli do rýchlosti približne 30 km/h vydávať varovný zvuk. V tejto krajine sa údajne množia prípady, kde dochádza k zraneniam chodcov len kvôli tomu, že tieto autá sú jednoducho príliš tiché.

Nové bezpečnostné opatrenie je síce ešte len hudbou budúcnosti, no už dnes vieme, že výrobcovia si budú môcť vyberať, aký zvuk svojmu elektromobilu dajú. Pravdepodobne neostanú pri klasických zvukoch ako drn, drn alebo vrm vrm.

Európska únia rieši úplne opačný problém. U nás sú autá príliš hlučné a všetkých obťažujú. No, nedá sa vyhovieť všetkým.
Vyśtražné zvuky bude samozrejme možné deaktivovať.

Vyśtražné zvuky bude samozrejme možné deaktivovať.

Obavy zvýšenia už aj tak astronomických cien hybridov nie sú na mieste. NHTSA predpokladá, že zavedenie výstražných zvukov si vyžiada dodatočné náklady v hodnote len 30 dolárov (23 €).

Hybridy a elektromobily sú v USA rozšírenejšie ako u nás. Jedného dňa však pravdepodobne aj európske cesty zaplnia elektromobily, ktoré pri pomalej jazde v kolónach budú pípať, vrčať krochkať a alebo šumieť.

Zdroj: autoblog.com